harddrive in bios not present; probleem met reinstalling XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter aMari
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

aMari

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2009
heeey

ik heb een probleem met mijn harddrive.
ik probeer namelijk mijn windows opnieuw te installeren via cd-rom, maar omdat me harddrive niet wordt gevonden krijg ik steeds blue screen.
Daarna heb ik gekeken in bios en zag dat er bij bios sequence not present stond achter de Harddrives.

na verder gevraagd te hebben blijkt dus dat ik een sata schijf heb, volgens mij zijn het er twee. ik heb zelf een dell dimension 9150

Hiervoor had ik me schijf geformateerd en heb ik vista op me pc gezet, maar nu wil ik me windows xp terugzetten.

kan iemand me helpen hiermee??????

Je zal sata drivers moeten installeren voor je xp kan installeren.

Die vind je hier: http://support.dell.com/support/downloads/index.aspx?c=us&l=en&s=gen&~ck=mn

Op floppie zetten en f6 gebruiken om de installatie te starten als dit onder in beeld verschijnt.

Heb je geen a: drive, dan zal je de drivers moeten slipstreamen op een xp installatie cd.

heey bedankt, jaa ik heb het net geprobeerd en gedownload. maar volgens mij is het al ingeinstalleerd die drivers.

ik heb het daarna opnieuw geprobeerd te installeren maar lukte weer niet.

Je hebt dus de pc opgestart vanaf de cd, vervolgens de f6 toets gebruikt toen dit in beeld kwam en vervolgens de installatie voortgezet?

Je hebt dus de pc opgestart vanaf de cd, vervolgens de f6 toets gebruikt toen dit in beeld kwam en vervolgens de installatie voortgezet?

nou ik had me pc gerestart toen de cd erin gedaan. hij ging weer afspelen maar ik zag nergens dat ik F6 kon drukken. bovendien had ik niet alle drivers op de floppie gedaan want het was ongveer 16 mb dat paste namelijk niet.

meestal als ik het probeer te installeren die windows xp krijg ik dus een stopfout met blauwe scherm met dit code 0x0000008E

Je hebt alleen de sata drivers nodig... De rest pas na de install.

De optie om op f6 te drukken verschijnt kort onder in beeld vóór je normaal gesproken in de setup zou komen (blauw scherm, witte balk onderin)

Bekijk dit topic eens: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=278426

Laatst bewerkt:
Je hebt alleen de sata drivers nodig... De rest pas na de install.

De optie om op f6 te drukken verschijnt kort onder in beeld vóór je normaal gesproken in de setup zou komen (blauw scherm, witte balk onderin)

Bekijk dit topic eens: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=278426

de sata drivers zijn nog steeds veel te groot 16 mb om op een diskette van 1.38 mb gezet te worden. dus weet niet of ik kan nog wel met die diskette die drivers kan installeren

Daarom gaf ik je die link ook..

Daar staan verwijzingen in hoe je de driver kan slipstreamen met een xp cd.

Daarom gaf ik je die link ook..

Daar staan verwijzingen in hoe je de driver kan slipstreamen met een xp cd.

heey
ik heb net alles gedaan zoals het moest om dus een slipstream cd te maken.
daarna deed ik het erin maar het werkte niet, ik kwam niet verder en hij zat weer vast tijdens de setup.

hoop dat er nog iets anders eraan te doen
laat me weten

Je zal toch echt meer info moeten geven, zo kunenn mensen nooit achterhalen hoe en waarom het fout gaat.

De schijf is goed gebrand?

Optie om op f6 te drukken al gekregen? Wat gebeurd daar?

Juiste driver gepakt? Want de driver, de middelste in het rijtje, is toch echt maar 286kb en geen 16 mb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan