Harddrive vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blabla2

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Hallo,
Ik had 'n vraagje over mijn laptops harddrive.
Hij maakt al sinds een paar dagen een soort krakende geluiden.
De harddrive van m'n laptop is al 3x vervangen, omdat hij steeds kapot ging door onbekende redenen. Toen hoorde ik ook steeds een krakend geluid.
Mijn vraag is nu: Is dit geluid normaal, of moet ik me zorgen gaan maken?

M.v.b dank.

Als het geluid herkenbaar is voor je dan zou je zomaar zeggen dat ook deze HD het helaas gaat begeven. Wel een heel vreemd probleem en zeker als ze de oorzaak nooit hebben kunnen vinden. Is de laptop van binnen stof vrij, ik bedoel er mee te zeggen als een HD te heet word kan hij natuurlijk stuk gaan.
Ik zou er geen genoegen mee nemen en toch en zeker als je nog garantie hebt de leverancier eens goed aan de tand voelen. Het is NIET normaal dat een HD zo snel stuk gaat.

grtjs jjw

Ik bedoelde niet dat de harddrive 3x kapot was gegaan in een paar dagen, maar over ongeveer 2 maanden tijd. Dat vind ik nog steeds slecht. een harddrive hoort niet zo snel kapot te gaan.

Over stof; nee, dat kan niet. Ik maak hem minstens 1x in de maand van binnen schoon, en de temperaturen zijn altijd goed. Als deze harddrive het gaat begeven ga ik proberen een nieuwe laptop te krijgen, want er zit nog garantie op.

Maarja.. de tijd zal het leren.

Ja dat begreep ik er ook uit, als een er een HD stuk gaat na 3 dagen dan had ik de laptop allang al omgeruild haha.
Ja is een goede gedachte van je. Dit zou niet mogen gebeuren. Je zou bijna denken dat er een ontwerp of productie fout in zit waardoor de HD elke keer defect raakt.

Ik wens je er veel sterkte mee.

grtjs jjw

Hallo

Je vermeld geen merk/typenr/ouderdom van laptop en harddisk , wat nuttig zou kunnen zijn .

Controleer eens de status van deze harddisk.

Een nuttig prg hiervoor is "crystaldiskinfo".

http://tweakers.net/meuktracker/23935/crystaldiskinfo-380.html

De meest voorkomende oorzaken van voortijdig sneuvelen h.d.d. laptop:

Te warm worden omdat de laptop geen koeling krijgt (koelsleuven/fan afgesloten)

Te bruusk met de laptop omgaan (stoten/trillingen) terwijl het toestel aan staat.

Peter

Merk? Is er niet.. De laptop zelf is van Acer. Het is een Acer aspire 8930g.
Ik heb het programmatje gedraaid en nergens staat een merk. Bij apparaatbeheer ook niet. Het zal wel een ''standaard'' schijf zijn ofzoiets. Deze harde schijf is nu een maandje oud denk ik.
Bij status zegt het programmatje ''Goed''.

De laptop zelf is trouwens 6 maanden oud. Ook zit er géén stof in, ik maak hem elke week schoon.

Hoe goed bedoeld ook maar bij een laptop waar nog garantie op zit zou ik niet te veel zoeken en zelf doen. De garantie kan daar door ook vervallen en dan heb je......niets.
Natuurlijk kan software niet zoveel kwaad maar echt op onderzoek uit gaan en zeker wat betreft inwendig onderzoek, pas er mee op.

Wel vreemd dat je het merk niet kunt achterhalen, elk product is gemaakt door een fabrikant, deze gegevens zitten ingebakken het ram geheugen van in dit geval de HD. De hardware info van windows zou dit moeten kunnen zien. En anders zeker in de bios.

Maar nogmaals, ook al is het goed bedoeld, als de laptop nog in zijn garantie termijn zit niet te veel zelf doen. Als je denkt dat de HD weer keuren begint te krijgen, zo snel mogelijk je prive documenten backuppen en gewoon weer terug naar de winkel. Ook al is het niet de prettigste manier.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan