Harde (D) schijf vraagd om format

Status
Niet open voor verdere reacties.

erisnobody

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hoi,
Mijn zwager vroeg mijn hulp met een raar probleem war ik niet kan oplossen.
Alles heeft altijd goed gewerkt en nu zomaar ineens dit probleem.
Zijn OS is win XP en verder draait de pc normaal,en volgens mij is de D schijf een deel van C dus gaat het om een partitietie maar dit weet ik niet zeker,ik kan dit wel uitproberen maar misschien weet iemand zo het antwoord al.

Als hij windows opgestart heeft en op de D schijf klikt vraagt windows wil je de schijf formateren?

Alvast bedankt Groetjes Willie

Dat zou kunnen wijzen op een recent gemaakte partitie. Als Windows op C: staat en zijn bestanden staan ook op C:, dan zou ik de gok wel durven wagen en Windows toe staan te formatteren.

Laat 'm ook eens bij schijfbeheer kijken. Daar kun je de status van D: bekijken en weet je gelijk of het een partitie betreft of een fysieke drive.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zou kunnen wijzen op een recent gemaakte partitie. Als Windows op C: staat en zijn bestanden staan ook op C:, dan zou ik de gok wel durven wagen en Windows toe staan te formatteren.

Laat 'm ook eens bij schijfbeheer kijken. Daar kun je de status van D: bekijken en weet je gelijk of het een partitie betreft of een fysieke drive.

Rechtsklik op "Deze Computer" en kies voor beheren. Ga nu naar schijfbeheer.

Hier kan je zien hoeveel fysieke harde schijven de pc heeft.
Ook kan je gelijk zien voor hoeveel procent de D schijf in gebruik is.
Heb je een bepaald percentage gebruik, ga niet formateren, maar probeer de schijf te recoveren met speciale software.

Hoi Pasja,

Bedankt voor snelle reactie en ik zal kijke bij schijfbeheer .
Het enige probleem wat hij dan nog heeft is dat hij D niet wil formateren omdat er belangrijke progamma" s opstaan.En wat de partitie betreft die staat er al een jaar ofzo op en vol progamma" s

Groetjes Willie

Hoi Patrcikt,
Ja ook bedankt voor snelle reactie,weet je misschien welk progamma ik moet gebruiken om te repareren

Groetjes Willie

Hoi allemaal,

Bedankt voor de hulp,schijf was een fysieke harde schijf en deze is stuk.

Groetjes Willie

Hoi,

Heb de schijf van mijn zwager gekregen en heb deze geformateerd met windows,maar kan de schijf niet benaderen.Bestanden wel gedeeltelijk kunnen recoveren met handyrecover.
Schijf alleen in de pc aangesloten en vanuit dos maxblast gedraaid en schijf draait weer als een zonnetje.

Probleem opgelost.

Bedankt allemaal groetjes Willie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan