• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

harde data invoeren in een cel met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tumtummers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Beste leden,

Ik kan geen formule bedenken die het volgende probleem kan oplossen. Kort gezegd wil ik graag dat als ik cel A1 de waarde "1" geef, cel A2 en A3 automatisch de waarde "0" geven. Vervolgens moeten cel A1 en A3 de waarde "0" geven als ik in cel A2 "1" invoer. En als ik in cel A3 "1" zou voeren, dan moeten cel A1 en A2 "0" geven. Kortweg, als ik in een van de drie cellen een 1 invoer, moeten de andere twee cellen automatisch een 0 weergeven etc.
Is hier een formule voor en kan ik uberhaupt een cel een bepaalde formule geven en tegelijkertijd in diezelfde cel 'harde' data invoeren, zonder de formule te verwijderen?

Ik ben helaas niet zo heel erg sterk met Excel en ik kom er dus ook niet uit :(

Alvast hartelijk dank voor jullie ideeën!

Als ik het goed begrijp, wil je in bv A3 soms een 1 invoeren, maar je wilt er ook een formule in hebben als er bv in A1 een 1 ingevoerd wordt.
Volgens mij kan dat niet, er staat òf een formule òf een ingetypte waarde in een cel. En niet allebei.

Kees

Inderdaad, dit kan niet.

Je moet de logica van de gegevensinvoer aanpassen om een zelfde effect te bekomen.

Als ik het goed begrijp, wil je in bv A3 soms een 1 invoeren, maar je wilt er ook een formule in hebben als er bv in A1 een 1 ingevoerd wordt.
Volgens mij kan dat niet, er staat òf een formule òf een ingetypte waarde in een cel. En niet allebei.

Kees

Kees, ik hoef niet perse formule en ingetypte waarde in 1 cel, als het resultaat er maar is (ik nam aan dat het nodig is). In principe wil ik gewoon drie cellen onder elkaar die de waarde 0 of 1 hebben, met de voorwaarde dat als een cel een "1" heeft, de andere twee cellen een "0" hebben en ik wil in de cellen waar dat wordt weergegeven zelf een waarde kunnen intypen (dus "0" of "1"). Voor zover ik kan bedenken zou dan bijvoorbeeld cel A3 een ALS-formule moeten hebben zodat die cel een "1" of "0" weergeeft als in cel A1 een waarde wordt ingevuld, maar tegelijkertijd wil ik ook in cel A3 zelf die waarde kunnen invullen zodat de andere cellen automatisch mee veranderen. Dan heb je inderdaad het probleem dat een cel zowel een formule als een eigen ingevoerde waarde moet hebben, en zover ik weet gaat dat inderdaad niet.
Misschien dat iemand een idee heeft hoe ik het zelfde resultaat krijg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan