harde ineens niet meer herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dashea

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Goeiemorgen allen hier,

Ik heb gisteren gewoon de pc afgesloten, niks aan de hand.
Ik start hem vanmorgen op, en mijn harde schijf waar windows op staat word niet meer herkent en dus word er geen windows gestart.

Het betreft een Seagate Barracuda7200.10 500GB HDD 7200rpm SATAII.
Deze is gepartioneerd in een aantal partities, dacht 5.
Hij werkt samen met een 250GB Maxtor, type weet ik ff niet zo gauw uit me hoofd.
Ik heb deze PC helemaal nieuw samengestelt (op de Maxtor na dan) op 25-11-2008.
Alles werkte perfect, zelfs tot gisteren toen ik hem normaal afsloot.
Geen rare dingen ofzo.

Zet vanmorgen aan, en het duurde al wat langer voor ik piepjes hoorde van het moederbord.
Ik kijk naar me monitor, gebeurd weinig. Tot ik het beeld kreeg dat hij die Seagate dus niet meer herkent. Het bericht over dat ie geen bootable device heeft gevonden en of ik die er wel in wil doen en op een toets drukken.

In de bios word ie ook niet meer herkent.

Ik heb al geprobeerd:
Een andere sata kabel.
Een andere sata aansluiting.
Een andere stroom aansluiting.
De Seagate alleen erop.
Windows installatie (Ja weet het, maar toch, wilde alles ff afgaan).
Gevoeld of ie wel spint, en ja, hij spint gewoon als ik de pc start.

Ik ben een beetje radeloos nu en hoop dat ik nog wel aan de praat kan krijgen, al is het alleen om de data eraf te halen.

Mocht iemand een idee hebben, hoor ik het graag.

Alvast mijn dank!

Groetjes,

Dashea

Dat de hardeschijf nog steeds draait zegt niet dat het nog steeds werkt.. :o Wat je zou kunnen probleren (indien er geen belangrijke data op de Maxtor schijf staat) is even Windows op de Maxtor schijf zetten. Die schijf dus als C laten dienen. Dan de Seagate aansluiten zodat die als een ander opslag medium word gezien. Dan zou je kunnen kijken of de seagate uberhaupt nog herkent word in windows zelf.

Heeft de Maxtor ook belangrijke data, dan moet je even een andere computer opzoeken die nog een poort over heeft voor de hardeschijf. Dan even de hardeschijf aansluiten. En kijk dan of die pc de hardeschijf herkent of niet.

Mijn schijf valt onder de inmiddels berichte Barracuda serie met de SD15 firmware.
(http://tweakers.net/nieuws/57911/seagate-erkent-nieuwe-problemen-met-barracuda-schijven.html)

Ik ben ook 1 van de gelukkigen die 2 van deze schijven in het bezit heeft.

Sorry voor het lange wachten op reactie, maar heb het erg druk gehad en logde pas voor het eerst weer in op mijn email.
Ik heb overigens nog geen oplossing gevonden voor de "beruchte" schijven, om die weer tot leven te krijgen. Gezien de firmware een bug heeft, data schijnt naar zeggen nog gewoon op de schijf te staan. Ik zal is verder kijken hier of iemand een oplossing gevonden heeft hiervoor.

Iedereen bedankt!

Seagate SATA niet herkend door BIOS

Bekend Firmware probleem (zie diverse Fori)
Seagate Amsterdan data recovery bellen.
Uitleggen dat het de bekende FW issue is.
Zij verbinden door met Seagate Intl. Die geven een Case nr.
Met dat Case nr. weer naar A'dam (schiphol) bellen.

Kostenloos wordt de schijf opgehaald, FirmWare geflashed en terug gezonden. Daarna zou die t weer moeten doen (gelijk backuppen!)

Gr.

Welkom Lector,

Je reageert op een topic die stamt van januari dit jaar. Denk niet dat het nog actueel is. Je hoeft daar niet meer op te reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan