harde knal, nu start pc niet meer op..voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik had de laatste dagen al last van een pc die steeds opnieuw opstartte... vanochtend hoorde ik een harde knal, maar alles bleef werken daarna, buiten dan dat hij nog af en toe uit bleef vallen..
nu echter viel vanavond weer uit en krijg ik hem niet meer aan de praat.. eerst kapt hij er halverwege de boot mee, en nu als ik hem aanzet, valt hij na 1 sec uit om daarna niet eens meer aan te gaan, tenzij ik de stekker er in en uit doe..

het lijkt mij de voeding te zijn.. wat denken jullie?

Ik vermoed dat er ergens een condensator is geklapt. Kijk eens op je moederbord of je ergens een beschadiging ziet. Vind je niks dan was het waarschijnlijk een condensator in je voeding.

Hallo

De meest logische reaktie indien zoiets gebeurt lijkt mij toch het systeem onmiddelijk uitzetten en volledig spanningsloos maken , zelfs indien deze p.c. nog werkt .:o

Deze p.c. openen , en kijken of je ontplofte condensatoren kunt zien.

Indien niets zichtbaar , zal er waarschijnlijk een of meerdere condensatoren ontploft zijn in de voeding zelf.

Deze p.c. NIET meer verder gebruiken totdat je de oorzaak hebt achterhaald (voorkomen verdere nutteloze schade en eventueel brandgevaar)

Peter

bedankt voor jullie antwoord ik ga eens kijken of ik iets kan vinden..maar ik weet niet precies hoe een beschadigde condensator er uit ziet.. nu ik er over na denk.. ik weet ook niet hoe een condensator er uit ziet haha... :confused:

Een normale condensator (Elco) ziet er ongeveer zo uit:
(kleur en model kunnen verschillen)

gt470_25.jpg

Een ontplofte condensator ziet er zo uit:

img0200mc.jpg

in dat geval zit het niet op mijn moederbord, ik kan daar niets vinden waarvan ik denk... hey dat is niet zoals het hoort... morgen maar een nieuwe voeding halen dan...

damn, nu zie ik die foto pas haha.. dat zit zeker niet op mijn moederbord..

was nog vergeten te melden dan mijn voeding na die knal echt gloeiend heet werd...
dus het moet haast mijn voeding wel zijn dan toch..?

niet precies daarop, maar wel een vergelijkbaar lijstje..
het is een Be Quiet geworden, en volgens de winkel (speciaalzaak) gaat dit ding lang mee.. zit ook 3 jaar garantie op..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan