Harde knal pc - voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2007
Ik was op mijn pc bezig (enkel internet), toen ik plots een hele harde knal hoorde vlak langs mij waar de pckast staat. Op dat moment had nog steeds beeld, maar heb toch maar snel de pc uitgezet en de stekkerdoos uit het stopcontact gedaan. Het is een redelijk nieuwe gamepc met een goede voeding Seasonic G-series G-550. Ik heb even later de pc vanbinnen bekeken, maar ik zag geen rook en ruikte niets verdacht... Ik ben nu ongerust of ik de pc terug kan inschakelen? Ik heb de voeding al eens bekeken via de fan waar er gaatjes staan, en alle condensatoren lijken nog intact, ook op het moederbord is alles nog intact. Wat kan dit dan geweest zijn? Ik heb ook nog een subwoofer van een logitech systeem staan, (oud model), die subwoofer staat onder de bureau . De speakers heb ik al eens getest op de laptop en werken nog gewoon. Er was dus geen rook of vuur te zien, al was ik wel erg verschoten van de knal, was erg hard.

Laatst bewerkt:
Als je het hebt liggen: test je computer eens met een andere voeding, gewoon om er even zeker van te zijn.

Als je pc niet gelijk uit is gegaan, denk ik niet dat het iets ergs is. Als de voeding echt geploft was, dan had je pc direct uitgevallen. Kan het niet iets zijn met het speakersysteem?

Ik heb de paperclip test gedaan met de voeding, en de fan draait wel normaal. Kan ik hiermee besluiten dat de knal niet van de voeding kwam? Wat kan nog zo'n knal geven buiten condensatoren op moederbord of voeding? En nee het was niet buiten, het was duidelijk aan mijn linkerkant kortbij want mijn oor deed er pijn van

Kijk dan even alle condensatoren op je moederbord goed na. Of plaats hier even een duidelijke foto van je moederbord, dan kunnen we meekijken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan