• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Harde Return in een cel plaatsen <> macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

asp86a

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Ik heb in een cel een string geplaatst bestaande uit tekst en geconcatineerde verwijzingen naar andere cellen. De tekst is dermate breed dat ik deze op bepaalade plaatsen wil afbreken en een "regelterugloop" wil forceren. Normaal doe je dat door Alt-<ENTER> in te geven, maar in een formule lukt dat niet. Een macro wil ik niet gebruiken. Iemand een idee?

Veel formules zijn te vereenvoudigen/verkleinen, zonodig met een of meer hulpcellen met delen van de formule of met benoemde bereiken.

Je kunt in de cel properties. (ctrl+1) of gewoon format->cells op het tabje Alignment (2e tabje, weet niet de nederlandse tekst) vinkje aanklikken op Wrap tekst (bovenste vakje van Text control onderdeel.

De tekst zal dan mee schuiven wanneer je de kolombreedte aanpast.

snb: er staat nogal veel tekst ook met opsommingen (bullets) die ik natuurlijk ook aan het begin van de cel wil krijgen. Het formaat van de cel dwingt mij tot het kunnen forceren van een <CR> omdat het een samengevoegde cel is over meer rijen, terwijl de cellen rechts ervan niet zijn samengevoegd.
Primahoor: ja, het text wrappen heb ik aangevinkt, want anders gaat het zeker niet lukken, toch?
Bedankt allen in ieder geval voor het meedenken, ik denk toch maar de cellen op te knippen dat het er op papier in ieder geval geod uitziet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan