Egbert12345
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 dec 2010
Beste forummers, ik ben voor het eerst op deze site en ik twijfel of ik mijn vraag hier moet plaatsen of in VBA. Voor oplettende lezers van andere sites, ik heb deze vraag ook op Office Forum geplaatst. Ik realiseer mij dat het niet gebruikelijk is om dezelfde vraag op diverse forums te plaatsen. Ik kreeg namelijk wel een antwoord, maar dat heeft mij niet verder geholpen en er wordt verder niet meer gereageerd.
Probleem is als volgt: Ik heb een programma in excel geschreven dat o.a. een worddocument opent en de inhoud kopieert naar excel. Dat worddocument met kolomme wordt gegenereerd vanuit een ander programma. In één kolom staan teksten met harde returns en het vervelend is dat bij het kopieren de tekst na elke harde return in een aparte cel wordt geplaatst. Nu wil ik voor het kopieren eerst alle harde returns verwijderen. Kan iemand mij helpen. Alvast bedankt voor de moeite.
m.vr.gr. Egbert (onderstaand de macro die ik gebruik)
PS Ik kreeg overigens het advies om de volgende code in te voegen, maar die werkt niet.
replace(activedocument.tables(1).range,vbcr," ")
Dim wordProgr As Word.Application
Dim excelProgr As Excel.Application
Dim excelDocument As Excel.Workbook
Dim wordDocument As Word.document
Dim locatieWordBestand As String
Set excelDocument = ActiveWorkbook
Set excelProgr = GetObject(, "Excel.Application")
DitPad = ActiveWorkbook.Path: zijpad = "\data mgmtinfo\": DirDatabestand = DitPad & zijpad: bestand = "agenda.xls"
Set wordProgr = CreateObject("Word.Application")
Application.ScreenUpdating = False: Application.DisplayAlerts = False
Workbooks.Add: Sheets("Blad1").Name = "agenda1": Sheets("Blad2").Name = "agenda2": Sheets("Blad3").Name = "agenda3": Sheets.Add: Sheets("Blad4").Name = "tmp"
locatieWordBestand = DirDatabestand & "Overzicht Beheeracties1.doc"
Set wordDocument = wordProgr.Documents.Open(locatieWordBestand)
With wordProgr: .Visible = True:
.Selection.WholeStory:
.Selection.Copy:
End With
With excelProgr: .Sheets("agenda1").Select: End With
Range("A1").Select: ActiveSheet.Paste: Range("A1").Select:
Probleem is als volgt: Ik heb een programma in excel geschreven dat o.a. een worddocument opent en de inhoud kopieert naar excel. Dat worddocument met kolomme wordt gegenereerd vanuit een ander programma. In één kolom staan teksten met harde returns en het vervelend is dat bij het kopieren de tekst na elke harde return in een aparte cel wordt geplaatst. Nu wil ik voor het kopieren eerst alle harde returns verwijderen. Kan iemand mij helpen. Alvast bedankt voor de moeite.
m.vr.gr. Egbert (onderstaand de macro die ik gebruik)
PS Ik kreeg overigens het advies om de volgende code in te voegen, maar die werkt niet.
replace(activedocument.tables(1).range,vbcr," ")
Dim wordProgr As Word.Application
Dim excelProgr As Excel.Application
Dim excelDocument As Excel.Workbook
Dim wordDocument As Word.document
Dim locatieWordBestand As String
Set excelDocument = ActiveWorkbook
Set excelProgr = GetObject(, "Excel.Application")
DitPad = ActiveWorkbook.Path: zijpad = "\data mgmtinfo\": DirDatabestand = DitPad & zijpad: bestand = "agenda.xls"
Set wordProgr = CreateObject("Word.Application")
Application.ScreenUpdating = False: Application.DisplayAlerts = False
Workbooks.Add: Sheets("Blad1").Name = "agenda1": Sheets("Blad2").Name = "agenda2": Sheets("Blad3").Name = "agenda3": Sheets.Add: Sheets("Blad4").Name = "tmp"
locatieWordBestand = DirDatabestand & "Overzicht Beheeracties1.doc"
Set wordDocument = wordProgr.Documents.Open(locatieWordBestand)
With wordProgr: .Visible = True:
.Selection.WholeStory:
.Selection.Copy:
End With
With excelProgr: .Sheets("agenda1").Select: End With
Range("A1").Select: ActiveSheet.Paste: Range("A1").Select: