Harde schijf 200gb en Windows 2000

• Onderwerp starter Onderwerp starter DvE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DvE

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Hoi,

ik heb deze week een harde schijf gekocht van 200gb. In het bios ziet ie de schijf als 200 gb, en in Windows XP sp1 ook, maar in Windows 2000 SP3 ziet ie hem maar als 135 gb. Ik wil graag windows xp en 2000 naast elkaar installeren, ieder op een aparte partitie. Maar als ik eerst windows xp en dan windows 2000 installeer, verknalt windows 2000 de schijfindeling want xp start dan niet meer op. Ik denk dat het te maken heeft met dat windows 2000 de schijf anders ziet als windows xp. Nu is mijn vraag: ziet windows 2000 sp4 de schijf wel als 200 gb? En waar kan ik opzoeken wat de updates zijn in sp4?

En even een kleine aanvulling: als je eerst WinXP installeert en daarna WIn2000, dan wil inderdaad WinXP niet meer opstarten. De reden is dat de oude versies van NTLDR en NTDETECT.COM zijn geïnstalleerd door Win2000. De oplossing is ook simpel: start Win2000 en kopiëer de nieuwe versies terug vanaf de WinXP CDROM (map I386). Of maak eerst een kopie en zet deze terug. Dat probleem is simpel op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan