Harde schijf 320GB Samsung op radio Grundig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank2727

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
Berichten
0
Op mijn micro hifi setje, zit een USB aansluiting. Nu heb ik voor deze aansluiting een Harde schijf gekocht, maar als ik op deze harde schijf muziek zet, pakt mijn radio hem niet. Nu heb ik geprobeerd om de harde schijf te installeren met FAT32, maar de radio pakt hem nog steeds niet, terwijl hij mijn USB-Stick van 4 GB wel pakt, met dezelfde instellingen. Wie kan mij helpen?
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Kan volgens mij ook niet op zo'n radio USB aansluiting. Die harde schijf kan niet aangestuurd worden en krijgt mogelijk niet eens voldoende stroom.
 
Beste Frank,

Wellicht een late reactie, maar misschien heb jij inmiddels al een oplossing gevonden of dat iemand anders een oplossing weet, dan hoor ik dat graag uiteraard!

Ik heb het zelfde probleem alleen met een andere radio, ik heb een infotainmentsysteem CD 500/dvd 800 bijgeleverd in mijn Opel Isignia. Dit systeem leest net als jouw radio wel USB sticks uit en de grootte maakt niet uit ook 64GB lukt prima. Ik heb hier een Harde schijf (500 GB) met USB aansluiting op aangesloten en dat werkt niet.

Ik heb verschillende stappen ondernomen om dit toch aan de praat te krijgen, namelijk de volgende:
Een dergelijk radio systeem kan geen hdd harde schijven in een NTFS systeem uitlezen, niet zo gek NTFS is van Microsoft, je zult dus deze HDD moeten formatteren en omzetten naar een fat32, zelfde instellingen als een usb stick. Dat heb ik uiteraard gedaan, nu herkent hij wel dat er een apparaat wordt aangesloten, maar vervolgens krijg ik de melding dat dit USB apparaat niet wordt ondersteund. De USB externe harde schijf krijgt wel voldoende stroom, maar helaas is het mij niet gelukt om de muziek van deze harde schijf te beluisteren.

Weet iemand een oplossing hiervoor, is er niet een programma dat je kan instellen op je USB Harde schijf waardoor een dergelijk systeem denkt dat die te maken heeft met een "grote" USB stick?

Ik hoor het graag!

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan