Harde schijf 4x kapot in 2 jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blabla2

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Hallo mensen,
Sinds vandaag is de harde schijf van mijn laptop (ALWEER) overleden. Verbaasde me niet echt, omdat hij in de afgelopen 2 jaar al 3 keer kapot is gegaan.

De eerste 3 keer ging ik dus terug naar de winkel, vervolgens was ik hem dan een week of 5 kwijt (Terwijl hij al 3 weken klaar en gerepareerd bij de winkel lag, maarja). Ik dacht dat het wel aan mij zou liggen, dat ik perongeluk een virus ofzo gedownload had, maar omdat hij nu alweer kapot is begin ik aan de winkel zelf te twijfelen.

Kan ik eventueel mijn geld terugvragen of een nieuwe laptop voor de oude vragen?

Bedankt alvast.

Hallo

Jammer genoeg vermeld je geen merk/typenr...

Controleer of je nog garantie hebt op deze harddisk.

Veel fabrikanten geven 3 --> 5 of soms nog langer garantie.

Indien je een harddisk "normaal" behandelt , gaat deze niet snel defekt.

Als deze echter regelmatig aan het nodige gooi/smijtwerk onderhevig is , dan is elke dag dat deze werkt er eentje meegenomen.

Een harddisk is een fragiel stukje fijnmechaniek die met de nodige "liefde" dient te worden behandelt.

Een harddisk controleren op zijn integriteit kun je snel doe d.m.v.:

http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Peter

Ik denk dat het gewoon bad luck is...
als de winkel tijdens het monteren van een nieuwe schijf wat verkeerd doet,
dan is het resultaat (een niet werkende laptop) direct het resultaat, en niet pas na een aantal jaar.

Harde schijven zijn ook zeer gevoelig voor stoot schade,
is het mogelijk dat je bijvoorbeeld de tas waar de laptop in zit een keer te hard heb neer gezet?
of is de laptop misschien een keer gevallen...
als de lezer op de schijf komt is het einde oefening.

Denk dat je weinig kans maakt om je geld voor een laptop van 2 jaar terug te krijgen.

Succes, Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan