harde schijf aan-uit-aan-uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperZeiler

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2002
GoedeAvond,

Ik heb een Acer laptop TravelMate 8000 met win xp pro

Ik merk nu steeds dat de hardeschijf voor 20 seconde aangaat en en dan weer uit, na een minuten slaat hij weer aan en na 20 seconde weer uit.

Zeer irritant. Weet iemand een oplossing, maakt niet uit in welk prog ik zit, gebeurd ook als ik niets doe.

iemand een idee?

Dank

Zit je dan via de accu of via de adapter te werken als het probleem optreed?

Je hebt het toch niet toevallig over de koeling?

Als je harde schijf uit is doe je computer helemaal niets.

Als je hdd in standby staat kan je pc gewoon aan zijn hoor, als hij de drive nodig heeft doet ie een spin-up.

Dus dat zou het kunnen zijn.
Echter kan het ook een programma zijn welke in de achtergrond draait, zoals bv een virusscanner oid.

Maar geen 20 seconcen wel en een minuut niet. Dan loopt ie niet echt lekker. Nog afgezien van het feit of je zo makkelijk kan zien wanneer je schijf actief is.

Ja dat is lastig als je HD steeds onder zeil gaat. Kijk eens in het BIOS bij power(energiebeheer) oid. Het kan zijn dat hier: Max power savings ingesteld staat.

dank voor de berichten, inderdaad het kan best wel eens de koeling zijn.. kan ik daar iets in instellen

dank

Als het de koeling is, dan valt er weinig in te stellen. Een en ander heeft alles te maken met processor belasting en de totale warmteontwikkeling.
Het is toch goed te onderscheiden of het de koeling is of de HD. Als het meest linkse ledje (HD) bij het scherm niet met dezelfde frequentie aan en uit gaat, dan gaat het hier om de koeling.
Succes.
Mooie laptop. :thumb:

Op blz 13 van het manual, het hoofdstukje: Indicators. Volgens deze tekening is ledje nr 3, links bovenin bij de ronding van het toetsenbord, de indicator of de HD aangesproken wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan