Harde schijf aansluiten op RAID

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chippy4444

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2000
Hallo allemaal.

Kan iemand mij vertellen of het ook mogelijk is om een harde schijf als stand alone aan te sluiten op een Raid controller.

Ik heb namelijk een high point 374 raid controller op mijn moederbord zitten, en heb dus veel aansluitmogelijkheden.

Al mijn standaard IDE aansluitingen zijn al in gebruik, en ik wil er nog een back-up schrijft bijplaatsen.

Met vriendelijke groet chippy

Dat hangt van de BIOS-versie van je RAID-controller af, bij die van mij (Asus P4P800) lukt het wel. Probeer het eens zou ik zeggen.

Er is een (Duitstalige site) met patches/gemodificeerde BIOS-versies, als je het aandurft wil ik die site wel opzoeken.

Weet jij toevallig ook wat voor instellingen Je daarvoor heb gebruikt.
Valt het onder een bepaalde raid configuratie?

Of werkt het alleen maar met een aangepaste bios.
Ik heb de laatste bios geplaatst die voor mijn moederbord verkrijgbaar is, maar ik ga geen bios plaatsen die niet bij mijn moederbord fabrikant vandaan komt, dat zou mijn problemen geven met de garantie.

Ik heb op dit moment een raid 0 configuratie draaien.
En ik heb de mogelijkheid om nog veel meer harde schijven op deze controle aan te sluiten
in totaal kan ik er acht harde schijven op aansluiten.
(Vier poorten keer twee schijven)

Alle andere IDE poorten zijn al in gebruik door CD branders en DVD ROM stations.

Groetjes chippy

Standaard instellingen met standaard BIOS, voor de diverse merken/types is dit weer anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan