harde schijf back-up zonder windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

kivdw

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Berichten
136
Beste iedereen,

Ik heb grote problemen met windows. Ik krijg hem niet meer opgestart (zie hier)

Nou zou ik graag de hele harde schijf (of eigenlijk alleen de map 'Programma's', de map 'Mijn Documenten' en de map 'Downloads') van de eerste partitie naar de tweede partitie van dezelfde harde schijf. Ik kan echter niet naar windows.

Bestaat hier iets voor?

Alvast bedankt,

Kaj-Ivar
 
Je kan proberen Xp terug over de bestaande installatie terug te installeren. Dat zou moeten werken. Indien niet...
Je kan proberen met een live-CD van linux of met een opstartCD gemaakt met BartPE. Je kan dan de mappen die je wil behouden naar een andere partitie of schijf kopiëren.
Normaal kan je NTFS partities, waar XP mee werkt ook onder linuw lezen en beschrijven.
Voor het aanmaken van een BartPE schijf zal je bij een vriend(in) moeten langsgaan. zoek met Google naar BartPE en volg de instructies op de site. Je maakt dan een soort live CD met XP erop. Er bestaan meer van dergelijke CD's, maar BartPE is vrij bekend in deze contrijen.

Als je een beetje technisch aangelegd bent en al eens zelf aan de hardware van je PC durft te hannesen kan je ook je harde schijf uitbouwen en als slaaf aansluiten in een andere XP-computer. Je start dan met die PC op en voert de nodige kopieerwerken uit. Wel even opletten dat je de juiste schijven aanspreekt, want de schijf/schijven/partities die oorspronkelijk in die andere PC aanwezig waren zijn er nog steeds, maar hebben mogelijk een andere driveletter gekregen net zoals jouw schijf/schijven/partities.

Veel succes!
 
Hoi !

Je kunt de HDD als slave in een andere PC hangen, en kopieeren wat je wilt.

Daarna evt. opnieuw partitioneren, formatteren, en de schijf is weer klaar voor gebruik !

Doe ik regelmatig zo, is makkelijker dan al dat gedoe met Linux et.

Succes,

Harry.
 
Bedankt iedereen, het is me gelukt!

Groetjes,

Kaj-Ivar :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan