Harde schijf bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsie1234

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
Beste heren en eventueel dames,

Ik heb een probleem! Ik heb een pc met 20gb maxtor schijf. Ik heb van een kennis een 40gb gekregen en wil beide schijven blijven gebruiken. Ik heb de 40 gb erbij gezet en deze op slave gezet en de 20 op master. Op de 20 zit(zat) windows xp. In de bios beide schijven gedetected en ik denk: aanzetten en draaien!

Mooi niet dus. De 20gb schijf gaf bij opstarten aan dat er een fout was met het OS. Toen heb ik de 40 erin gezet en bij de xp installatie cd gekeken en daar zag ik dat er 1 schijf in zat van 60gb??????????? Toen heb ik de 40 op master gezet een clean install van xp erop gezet en gehoopt dat wanneer dit alles klaar was, ik de 20 op de kabel aan zou sluiten, opstarten en lopen. Niet dus :) In verkenner zie ik de 20 gb wel maar kan hem niet benaderen. Als ik er op klik zegt ie: Schijf moet geformateerd worden. Maar er staan zeer belangrijke bestanden op de 20gb die zeker al een maand geen back up meer hebben gehad.

Ik heb de xp cd er weer in gedaan en ben de partitie van de 20gb op gaan zoeken. De pc zegt dat ie 20gb groot is en dat er 20gb vrij geheugen is. Maar dit is onmogelijk!

Weet iemand hoe ik m'n bestanden weer terug krijg en wat ik fout heb gedaan? Ik heb filerecovery geprobeerd maar helaas!

Gr Lars.

Lars,
Eventueel dames kan niet, die zijn hier in grote aantallen aanwezig en weten heel veel van computers. (maar dat even terzijde)
Nu jou probleem.
Haal de nieuwe hf van 40 gb eruit zet de oude van 20 Gb er weer precies zo in als je het eruit heb gehaald.
Start de computer weer op en het werkt weer zoals vanouds.
Nadat jij alle belangrijke bestanden hebt veilig gesteld kun je opnieuw de 40 Gb erin zetten en de 20 Gb weer als slave aansluiten en opnieuw formatteren.

Beste Pupie,

Bedankt maar dit lost mijn probleem niet op. Nadat ik de 20gb had los gekoppeld doet ie net als of xp er niet meer op staat. Doet dus niets bij opstarten.

Stel nou: Ik formateer de 20GB nu. Kan ik dan met een programma wel alle bestanden weer terug vinden?

Lars.

Nee na een format zal niemand jou garanderen dat je alles terug krijgt.
Maar heb jij de schijf dan al op de een of andere manier bewerkt.

Nee ik heb echt niets anders gedaan dan gebruikelijk.

Hoeveel ben je gemiddeld kwijt na een format c?

Wat ook vreemd is dat de 20gb 2 partities had, dus ook al zou ie geformateert zijn dan zou ik nog 1 partitie moeten hebben toch?

als de 20 Gb als ntfs is geformatteerd en je hebt nu de 40 Gb fat geformatteerd dan zal de 40 de 20 niet zien.
andersom wel.
Dus je hebt nog geen format op die 20 Gb losgelaten en xp staat er nog op maar wil niet opstarten is dat het ?

Ja maar hij zegt nu ook dat de 20gb leeg is. Hij zegt dat er 20gb beschikbaar is voor opslag.

Ik vind het maar vreemd allemaal.

Kun je in windows die 20 GB schijf zien zo ja dan zou je pcinspector naar de bestanden kunnen laten zoeken.

Ja wat moet je doen;
1:je ziet nu niks meer
2:schijf is volgens jou leeg
3:windows ziet niks meer op de schijf
4; je kunt er niet meer van opstarten.
Dus je kunt eigenlijk niks meer met de schijf en je bent eigenlijk ook alles al kwijt.
dan kun je net zo goed formatteren en nadien kijken of je nog iets kunt vinden, ik ben er bang voor dat je niks meer kunt vinden maar ja dat kun je nu ook niet meer.

Het programma: getdataback, is meesterlijk!!!

Geen 1 ander soort gelijk programma kon mijn 20gb benaderen. Totdat ik getdataback had geprobeerd. Elk bestand wat op de schijf stond heb ik terug.

Erg blij dus!!

Bedankt voor de reacties,

Lars

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan