Harde schijf beveiligd via Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

munchy

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Een aantal jaren geleden deelde ik mijn computer met mijn zoon.
Om te voorkomen dat hij bij mijn bestanden kon komen had ik via windows een partitie op
de harde schijf zo ingesteld dat deze alleen toegankelijk was als ik op de computer ingelogd was.
Nu heb ik een eigen laptop en mijn zoon een nieuwe eigen computer.
Ik wil de harde schijf uit de oude computer gebruiken als back-up schijf voor mijn laptop.
Ik kan echter nu zelf niet meer op de partitie komen die ik zelf beveiligd heb.
Het is ook zo lang geleden dat ik niet eens meer weet hoe ik het destijds ingesteld heb.
Iemand een idee?

Heb je de gegevens nog nodig?
Nee, formatteren die schijf.
Al dan niet via een programma en niet door windows.

Probeer dit:
Log in als administrator, klik op de desbetreffende schijf e/o partitie>klik rechts>eigenschappen>beveiliging>geavanceerd>eigenaar en verander daar de eigenaar in jezelf. Ga hier in ieder geval eens rondkijken, dan kom je wellicht een instelling tegen die je destijds hebt veranderd/aangepast.
Als je in je contextmenu de optie "Take Ownership" hebt staan is het nog makkelijker.
Of het werkt weet ik niet omdat je zelf niet meer weet hoe en op welke manier je die beveiliging hebt ingesteld.
Je zou het evt. kunnen proberen met KillDisk kunnen proberen, daar kun je n.l. ook partities mee wissen.
Of het ook werkt op beveiligde schijven geen idee.
Partitie via schijfbeheer verwijderen is ook een optie en daarna gewoon een nieuwe aanmaken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan