Harde schijf beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hoi allemaal.

Ik zit al een tijd met het volgende probleem.
Ik heb een externe harde schijf met 500gig aan reggae-muziek erop. Nu kom ik vaak bij vrienden waar ik de harde schijf meeneem. Het is me al vaker gebeurd dat er als we dan muziek luisterden opeens mappen bij ander mappen stonden of complete mappen waren verdwenen.. (ja ik weet er komen teveel mensen in de hd)...
Ik zou graag alles wat er op de hd zit vergrendelen maar dan zo dat de muziek wel geluisterd kan worden.. dus dat mappen niet meer verschoven kunnen worden, niet verwijderd enz. maar wel beluisterd..

Hoop dat ik goed duidelijk heb omschreven wat ik bedoel.. wie weet hoe dit te doen is?

B.V.D. Ger

Denk niet dat het kan, aangezien een hardeschijf externe hardware is, er staat geen besturings systeem op, die uit zich zelf software opent, het is een soort mega usb, ben wel benieuwd zal eens Googlen.

Laatst bewerkt:
Mijn USB kan het wel, maar ik denk dat dat standaard zit ingebouwd.

[smallIMG]http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cfcebcb1e63e/4cfcebcb1134b-Naamloos.png[/smallIMG]

Volgens mij is dat met versleutelen ook geen optie. Ik had al een prog gevonden waarmee ik de harde schijf versleutelen kan maar dan kan je er helemaal niks meer mee, ook geen muziek mee afspelen.. Als je de schijf benaderd vraagt hij om n code. Pas op het moment dat je een code invoert word de versleuteling opgeheven maar dan kan je weer alles met de mappen doen..

Ik kan me bijna niet voorstellen dat datgene wat ik wil niet mogelijk is. Er zullen toch genoeg mensen/bedrijven iets op schijf hebben wat ze ook door derden willen laten gebruiken maar ook weer "beveiligd" willen hebben.

Ohhhh voor ik het vergeet.. bedankt voor de reacties :d

Scholen/Bedrijfen is allemaal via het Netwerk. Denk niet dat het mogelijk is, ik geef het ook op na 10 min zoeken @Google, wel jammer zou ideaal zijn.

Scholen/Bedrijfen is allemaal via het Netwerk. Denk niet dat het mogelijk is, ik geef het ook op na 10 min zoeken @Google, wel jammer zou ideaal zijn.

Miss gat in de markt.. lol

Eerlijk gezegd loop ik al sinds een jaar of 2 met dit probleem en om de zoveel tijd zoek ik weer eens. Was nu voor wat anders op dit forum terecht gekomen en dacht vraag nog eens.. gewoon omdat ik me niet kan voorstellen dat er niks is.. Volgens mij als je een beetje kan programmeren moet t makkelijk zijn hier een progje voor te schrijven?..

Thnx voor t meedenken

Kijk een besturing systeem kan berekenen, en software uitvoeren, een hardeschijf kan dat niet.

Nee oke dat snap ik.. Maar de pc leest de harde schijf. Als hij dan dat progje leest zou het zo geprogrammeerd kunnen worden dat ie direct in werking treed en de schijf beschermd (veranderd in een schijf die alleen te lezen is) ach ja.. ik heb nu gewoon 2 schijven dus altijd back-up dus red me wel :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan