harde schijf bij plaatsen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlaw36

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
hiephoi,
ben nu al een uurtje bezig om een harde schijf in het systeem te krijgen maar wil niet echt lukken.
De master HD is een maxtor 80 Gb,de tweede was een maxtor 60 Gb die nu word vervangen door een hitachi deskstar 160 Gb (slave) maar als ik de pc opnieuw opstart dan krijg ik een regeltje te lezen dat ik m moet rebooten in de juiste boot device maar er gebeurd bitter weinig. De jumpers staan goed,heb m ff getest via de ide poort van de romdrives en toen stond ie er keurig bij (gelijk maar ff geformatterd).
Waarom start de pc niet gewoon op of moet ik iets veranderen in het bios?????
grtzz jos

Heb je geconverteerd (geformateerd) naar FAT32 of NTFS??¿¿

Ik heb hetzelfde probleem vermoed ik alleen bij mij start hij wel op maar dan zie ik hem niet als ik in de map "mijn Computer" kijk. Ik snap hier niets meer van!
Ook ik heb dezelfde harddisk. zal het daar aan liggen.
Kun jij me zeggen of hij bij jou wel zichtbaar was toen je hem formateerde.:(

Heb je de schijf wel geformatteerd?

Zo niet, klik dan rechts op deze computer, kies voor beheren en ga dan naar schijfbeheer. Hier staat je nieuwe schijf dan bij en kun je middels rechts op de schijf te klikken je hd formatteren en komt hij bij "deze computer" erbij

hiephoi,
daar zijn we weer.........ja de schijf is geformatteerd,opstart volgorde van pc is...floppy,HD 80gb,dvdrom .....andere suggesties???

grtzz jos

ps.
ik had die hitachi eerst als externe HD via usb 2 en dat werkte feilloos,maar ik wilde hem toch intern hebben dus hup een pci kaartje in de vorm van n IDE controller maar dat werd een fiasco ( schijf ondertussen al geformatterd,90GB film voor jan met de korte achternaam verwijderd).
IDE controller trug naar de winkel en HD weer als extern maar dat ging niet meer lukken....Schijf stuk dacht ik....dan maar tweede HD eruit en hitachi erin ook dat ging niet...balen!!!! Ik probeer nog een ding en dat moet ik proberen met de id kabel waarvan de stekker op het eind in de master moet zitten en de stekker halverwege in de slave dat moet ik nog ff sjekke.Mocht dat niet lukken,dan koppel ik mijn dvd rom los en sluit ik hem daar op aan (nadeel is dat ik dan geen 1op1 kopieen meer kan maken,helaas pindakaas).

word vervolgt

hiephoi,
hehe,opgelost..........de ide kabel zat inderdaad verkeerd om...middelste stekker zat op de master en het uiteinde zat in de slave wat wel zo werkte in mijn oude situatie (de 2 maxtor schijven).
Ik las deze tip op tweakers en stond er niet echt bij stil dat dat zo veel verschil kon uitmaken.
Hitachi is liefdevol opgenomen in het systeem en zal niet ontgroend worden (heeft een trauma opgelopen).

grtzzzz jos:cool: :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan