harde schijf blijft maar ratelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Als ik mijn laptop op start dan blijft de harde schijf maar ratelen wat kan dit zijn.
Ik heb indexeren uitgeschakeld en meer dan de helft van de opstarters maar hij blijft maar bezig waar kan ik nu zien wat hij aan het doen is en waar hij mee bezig is dan kan ik er iets aan doen. voor de rest werkt hij heel goed.
als ik hem nu af zou zetten en dan gelijk weer opstart is het weer het zelfde ratelen zeker 12 minuten dan pas gaat het lampje uit of knipperen en dan werkt hij weer op snelheid
e de waele

Schijfopruiming, schijfcontrole en een defragmenteer opdracht zijn al eens gegeven?

Ja dat heb ik al diverse malen gedaan dat haalt niets uit.
hij blijft maar ratelen en is dan met iets bezig maar wat?
en dat is bij elke start
e de waele

Ja dat heb ik al diverse malen gedaan dat haalt niets uit.
hij blijft maar ratelen en is dan met iets bezig maar wat?
en dat is bij elke start
e de waele

heb je veel programma's die starten als de computer opstart ?
want hoe meer er hiervan zijn.. hoe langer het voor de computer duurt tot dat hij zeker weet dat al deze programma's goed lopen..

en zoals gast0225 zegt. taakbeheer kan ook vertellen welke programma's nu zoveel verbruiken dat je harde schijf ervan gaat ratelen.

Laatst bewerkt:
Als ik mijn laptop op start dan blijft de harde schijf maar ratelen wat kan dit zijn.
Ik heb indexeren uitgeschakeld en meer dan de helft van de opstarters maar hij blijft maar bezig waar kan ik nu zien wat hij aan het doen is en waar hij mee bezig is dan kan ik er iets aan doen. voor de rest werkt hij heel goed.
als ik hem nu af zou zetten en dan gelijk weer opstart is het weer het zelfde ratelen zeker 12 minuten dan pas gaat het lampje uit of knipperen en dan werkt hij weer op snelheid
e de waele

Dit : "Geplande defragmentatie uitschakelen. Dan heb je er geen last meer van. Je
zult dan handmatig moeten defragmenteren".

Zeggen ze hier : http://www.vistaheads.com/forums/microsoft-public-nl-windows-vista/218341-geratel.html

Ik ga dat geplande defrag uitzetten .maar hoe komt het dan dat hij dat bij elke start doet
Als hij de eerst start defram doet ok maar als ik dan later wer opstart gaat hij weer tekeer
e de waele

Het ratelen gaat maar door het duurd zeker 6 minuten dan begint hij te knipperen en dan kan ik pas beginnen met normaal te werken.
IK wou eens kijken met het hulpprogramma geheugen controle als ik dit start dan draait hij ongeveer tot 55% en dan stopt de comp en schakeld alles uit gedaan ik heb dan eens 40 min gewacht er gebeurd verder niets meer weet iemand wat dat is ??
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan