Harde schijf blijft vol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigBien

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo,
ik heb een computer met 2 harde schijven: een van 18,6 GB waar ik alles mee doe, en een schijf van 114 GB, maar die gebruik ik nooit (is van mijn ouders, dus mag er ook eigenlijk niet aan komen) en daar staan alleen maar foto's op.
Ik maakte de gebruik-schijf van 18,6 GB helemaal vol, zo vol dat de computer traag werd en ik bijna niks meer kon doen. Ik gooide alle grote spellen en programma's eraf, net zolang tot er bijna niks meer op stond.
Maar nu zit mijn schijf nog steeds even vol, en ik krijg ook steeds meldingen dat ik schijfopruiming moet doen en zo. Dit probeerde ik meerdere keren, maar hij bleef na enkele seconden al urenlang hangen op: "bezig met analyseren van: oude bestanden comprimeren"
Ook de schijfdefragmentatie zou volgens de computer geen zin hebben.
Iemand een idee voor mij? Alvast bedankt! :)

Dat het lang gaat duren is een feit ja. Wat je het beste kunt doen is opstarten in de veilige modus.
Maak dan eerst de prullenbak leeg. Daarna doe je schijfopruiming en tot slot schijfdefragmentatie.

Wees niet ongeduldig dit kan, afhankelijk van de aangetroffen situatie, 5 minuten tot een dag (!!!) duren.

Als dit allemaal is gebeurd, kom dan nog eens terug in dit topic, want er zijn nog een paar dingen die je kunt doen en die je waarschijnlijk nog niet eerder hebt uitgevoerd -> controle op spyware en controle op overbodige registerverwijzingen. Dat zou voor dít moment wellicht even teveel van het goede worden. Voer dus eerst de bovenin genoemde acties uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan