Harde schijf blokkeerd opstarten windows ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Hallo,
Na een biosflash heb ik een probleem dat ik vroeger niet had.Ik dacht eerst dat mijn bios-update niet gelukt was.Na een paar dagen rommelen en vragen stellen was ik ten einde raad.Heb toen 1 van mijn HD losgekoppeld en het probleem was opgelost.
Ik heb 3 harde schijven : 2 sata en een gewone harde schijf verbonden aan een PCI-kaart van Promise : Ultre 100 TX2.Als ik deze laatste loskoppel,heb ik geen opstartproblemen.Wel aangekoppeld blijft mijn PC hangen op het scherm van de dualboot (xp-vista)Hier kan ik nog kiezen ,maar dan niets meer.

Nochthans bij de opstart wordt hij gededecteerd en in mijn Bios zie ik ze ook.Wat kan er hier mis zijn?Voor mijn bios-update heb ik hier nooit problemen mee gehad,dus ...

Wie weet raad

Ja dat kan

1) oude Bios terug zetten

2) ik denk dat Windows de weg kwijt is, en dat gebeurt al snel.

Bill is als de dood dat je een schijf over zet in een andere PC en zo een legale versie van Windows kopieert. Dus is de schijf configuratie veranderd, dan zit er niet anders op dan Windows opnieuw installeren.

Zelfs het bijplaatsen van een schijf kan dit probleem geven, zoals mij overkwam toen ik een IDE schijf in mijn systeem met adaptec scsi pci-kaart en drive zette.

Kan het misschien een probleem zijn met de bootloader ??

boot.ini

Zelfs als je Boot.ini met de hand aanpast blijft hij weigeren.

Hoe dat precies werkt met Vista weet ik niet, maar denk dat Bill daar de deur ook dicht houdt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan