harde schijf boot-HD maken na image

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit100

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2001
Hallo,
ik heb in mij pc een nieuwe bijkomende grote HD gestoken die ik als niewe masterschijf wil gebruiken. Ik heb met norton ghost een volledige image gemaakt en nu zitten er dus twee identieke schijven in mij pc. Nu wil ik de nieuwe de boot schijf maken maar dat lukt me alsnog -zelfs na verschillende bios manipulaties- nog niet. wat doe ik fout of wat deed ik nog niet?
Alvast bedankt,
Gerrit.

Hallo wat voor schijven zijn het sata of ide schijven.
Als het ide is heb je de nieuwe dan als master ingesteld?

Indien een SATA, dan zul je eerst de SATA/RAID drivers moeten laden in de oude windows, en dan de image maken en overzetten.

Het zijn IDE schijven verdeeld over twee IDE kabels. Is het ook dan belangrijk dat de nieuwe master wordt en de oudere slave?

gerrit100 zei:
Het zijn IDE schijven verdeeld over twee IDE kabels. Is het ook dan belangrijk dat de nieuwe master wordt en de oudere slave?

Nee, wel de volgorde op de ide connectoren, de 0 of 1, de 0 wordt het eerste aangesproken.

gerrit100 zei:
En hoe kan ik deze volgorde bepalen of instellen of checken?

Dat staat meestal wel op het mobo, en anders zeker in de manual.

Je kunt het ook in de bios zien, alhoewel het in dit geval wel moeilijk wordt met 2 identieke schijven.

En ook in het bios opstartscherm zal het staan, maar dan geldt bovenstaande ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan