Harde schijf combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

g3x123

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Hi allemaal,

ik vroeg me af of er een mogelijkheid bestaat om een externe harde schijf aan te sluiten op mijn macbook pro & op een windows pc ter gelijkertijd..
Voor mijn werk werken wij via Vagrant, Tower, Codekit, Textmate, Sequel, ...
Ik wil graag werken van op een goede, krachtige PC via een externe harde schijf...
Om daarna alles te pushen en up te loaden via mijn mac naar de servers.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Grtz

Het is niet mogelijk om hem via een usb aan te sluiten, maar je kan wel met een NAS (een harde schijf die je aan je router 'hangt' hem van meerdere pc's benaderen

Het is niet mogelijk om hem via een usb aan te sluiten, maar je kan wel met een NAS (een harde schijf die je aan je router 'hangt' hem van meerdere pc's benaderen

gaat dit snel genoeg? want ik heb nu mijn externe hdd aangesloten op mijn bbox3 (modem) en dat ging ENORM traag..?
als ik héél zware bestanden moet laden.. of opslaan.. dan is dat onmogelijk om zo te werken..
ik werk nu uitsluitend via een macbook pro.. maar ben van plan om een pc te bouwen met véél betere prestaties.
maar dan heb ik een methode nodig om de bestanden te downloaden en te uploaden via mijn mac.. maar te bewerken via mijn pc..

Ik werk zelf met een Synology nas, dit bevalt mij zeer, alleen het vertraagd je internet veel, het werkt echter wel snel

En hoe vertraagt het je internet dan? NAS op je interne netwerk en internet hebben helemaal niks met elkaar te maken.

gaat dit snel genoeg? want ik heb nu mijn externe hdd aangesloten op mijn bbox3 (modem) en dat ging ENORM traag..?
als ik héél zware bestanden moet laden.. of opslaan.. dan is dat onmogelijk om zo te werken..
ik werk nu uitsluitend via een macbook pro.. maar ben van plan om een pc te bouwen met véél betere prestaties.
maar dan heb ik een methode nodig om de bestanden te downloaden en te uploaden via mijn mac.. maar te bewerken via mijn pc..

Een NAS wordt in je netwerk opgenomen en dus via ethernet aangesloten.
Een externe harddisk via USB aan je router is geen NAS.

Beiden hebben echter totaal geen invloed op je internet snelheid dus waar joep4u dat vandaan haalt is mij inderdaad ook een raadsel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan