Harde schijf constant op 100% activity

Status
Niet open voor verdere reacties.

Opagek

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn harde schijf sinds een paar dagen. Het probleem is, dat de harde schijf naar 100% activity gaat terwijl er niet geschreven of gelezen word. Ik heb hier ook een screenshot van.
pcpliss.jpg (Ja malwarebytes staat hier aan, maar ook zonder malwarebytes vind dit fenomeen plaats.)
Na wat googlen heb ik al een aantal dingen geprobeerd, zoals het uitzetten van indexen en het veranderen van power plan naar high performance. Helaas heeft niets van dit geholpen en kamp ik nog steeds met een pc die om de zoveel tijd bevriest voor een aantal secondes tot één/twee minuten.
Na twee dagen van alles geprobeerd te hebben hoop ik hier hulp te kunnen vinden.

Mvg,
Jeroen

Soms ziet het er ook zo uit: pcpliss2.jpg
Dan kapt de hdd er helemaal mee, om 10 seconden later weer verder te gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

de twee berichten even samengevoegd zolang er niet geantwoord is kan je beter even voor bericht aanpassen kiezen

Met whatsmypcdoing kan je kijken wat er allemaal gebeurd op de achtergrond, dan kan je ook zien waarom je hd zo flink blijft ratelen.

Verder zou ik je Smart functie van je HD eens uitlezen met een programma zoals hdtune.

Mijn PC stond voor ik dit probleem had op "automatic defrag", er werd dus elke keer dat er een lage disk activity was gedefragmenteerd.
Ik heb dat programma gedownload en aangezet, maar degene die bovenaan staan is over het algemeen google chrome met als 2e teamspeak.

Laatst bewerkt:
Ik begon ook al te twijfelen, maar ik had zoiets van "het is een nieuwe hdd, dat kan haast niet".
Maar nu ik zoveel geprobeerd heb zonder resultaat begin ik ernstig te twijfelen.

PS: HDD is gekocht ergens in oktober.

dat maakt niet zoveel uit, alles kan stuk, en altijd op een ander moment

Is er misschien een mogelijkheid om dit met zekerheid te testen, of moet ik nog iets proberen voor dat ik de garantieregeling raadpleeg?(misschien windows opnieuw installen ofso)

Oke, dus de memtest toonde geen problemen aan.

Ik zal dat programma van srpchulp ook even gebruiken, maar ik denk niet dat het veel aantoont. Een van de problemen is namelijk dat de activity naar 100% springt terwijl er niets geschreven of gelezen word(zie plaatje 1).

EDIT: Ook deze test laat weer zien dat chrome veel gebruikt, maar niet zodanig veel dat het mijn HDD zou moeten freezen.

Laatst bewerkt:
Ok, zal ik even naar kijken. Iig bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan