Harde schijf converteren naar NTFS

Status
Niet open voor verdere reacties.

iRichard

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Ik heb een harde schijf die ik wil converteren naar NTFS. Ik open CMD en typ vervolgens dit: CONVERT H: /FS:NFTS. Hij gaat zijn gang en na melding "Het bestands systeem converteren" komt melding "Kan de converstatsie niet uirvoeren". Voordat ik aan de slag ging heb ik de schijf op fouten gecontroleerd en alle fouten zijn verholpen. Wat gaat er mis, of doe ik wat fout?

Misschien omdat het juiste commando convert h: /fs:ntfs is en niet NFTS ?

"Kan de conversie niet uitvoeren"

Staat daar nog bij waarom niet?

Laatst bewerkt:
Nope
[EDIT]
Weet niet meer of het goed overgetypt had... Ga het ff opnieuw proberen. Bij deze is het NTFS.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb het opnieuw geprobeert, maar mislukt.
NTFS.jpg
[EDIT]
En daarmee is een back-up maken niet noodzakkelijk? Op de schijf staan bestanden waar ik nog aan kan komen. En je reageerde net toen ik dit posten...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoewel er staat dat er geen fouten gevonden zijn, zou je nog even een extra check kunnen doen met het commando CHKDSK H: /f (spatie tussen : en /f)
Andere mogelijkheid is dat er bestanden op de H schijf in gebruik zijn door de computer... sluit zoveel mogelijk dingen af.

Hoewel er staat dat er geen fouten gevonden zijn, zou je nog even een extra check kunnen doen met het commando CHKDSK H: /f (spatie tussen : en /f)
Andere mogelijkheid is dat er bestanden op de H schijf in gebruik zijn door de computer... sluit zoveel mogelijk dingen af.

Hoe CMD dat zegt; "Er zijn geen problemen vastgesteld."
[EDIT]
Morgen ga ik een poging doen van de gast account van m'n computer. Die opent niks standaard. Krijg namelijk bezoek.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan