harde schijf delen met 2 computers ( usb sharing)

Status
Niet open voor verdere reacties.

thoper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
hallo iedereen,
graag zou ik mezelf een usb sharing aanschaffen voor van een harde schijf naar 2 computers te gaan (2 laptops). Maar nu is mijn vraag indien je op de 2 computers tegelijk iets kan opzoeken of doen in je harde schijf; bv: als ik met de ene computer een liedje afspeel (die op de harde schijf staat), kan ik dan met de andere computer ook een liedje afspelen dat op die harde schijf staat terwijl dat het liedje op de andere computer blijft spelen. De meeste usb sharing toestellen zijn manuel zou dit dan lukken of moet ik mij eerder een automatische aanschaffen? Of heeft iemand een andere oplossing?

alvast bedankt

Dit gaat niet werken: Óf de ene computer óf de andere computer kan gebruik maken van aangesloten apparaten. Niet tegelijkertijd.
Het maakt daarbij niet uit of je een 'automatische' of een manuele hebt.

Enige fatsoenlijke (betaalbare) alternatief is een NAS aanschaffen, zodat beide computer over het thuisnetwerk bestanden benaderen op de NAS.

Wacht nog even af of anderen het met mijn posting eens zijn.

Tijs.

dankje alvast
maar het probleem is bij een nas dat je dan weer een internet aansluiting nodig hebt of niet?
En aangezien ik veel op verplaatsing ben met mijn 2 pc's kan ik dat moeilijk doen en elke keer in en uit pluggen is niet zo efficient.

maar alvast bedank voor de andere informatie!

Een nas sluit je gewoon aan op je thuisnetwerk op een van de bedrade aansluitingen op je router. Je sluit 'm dus niet aan op (een van) de 2 pc's.
Zodra aangesloten kan iedereen (evt. afgeschermd met een gebruikersnaam of wachtwoord) op de nas zijn bestanden raadplegen of erop zetten. In principe hoef je daarna fysieke niets meer met de nas te doen, want iedereen kan erbij (via het thuisnetwerk).

Natuurlijk is via het thuisnetwerk er bestanden opzetten/afhalen wel langzamer dan aangesloten via USB, dus daar moet je wel rekening mee houden.

Tijs.

wat doe ik dan als ik niet thuis ben maar wel mijn 2 computers mee heb (o ja er is wel maar een van de 2 pc die een mogenlijkheid heeft tot internet)?

Laatst bewerkt:
Tsja, in dat geval kun je een nas niet bereiken. Dus dan ben je veroordeeld tot een USB apparaat, en dus gelden (zover ik weet) precies de zaken waar ik het in mijn eerste posting over had.

Tijs.

ok ik zal blijven zoeken naar misschien een andere oplossing maar alvast grote dank voor de andere reacties

thoper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan