Harde schijf delen over het internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Beste

Ik wil 1 centrale computer maken met een grote harde schijf zodat ik hierop alle bestanden kan opslaan. Maar het probleem is dat ik deze op verschillende locaties wil bekijken, bewerken, opslaan,... Ik heb al geprobeerd om een ftp server op te zetten met serv-u dit lukt maar als ik een bestand open via deze server dan download mijn computer dit bestand en dan kan ik dit pas openen. Dit is niet goed want dan worden de wijzigen niet op de server aan gebracht. Ook als ik bv in excel een bestandje op de server wil op slaan geeft dit problemen. Wat is hiervoor de oplossing?

Dit is wel mogelijk:

Gebruik het programma DC++
download:http://dcplusplus.sourceforge.net/

Wat je ook kan doen:
klik met je rechter muisknop op de hdd,
klik eigenschappen
klik tab-blad-delen
klik geavanceerd delen
kies 'deze map delen'
geef een naam
klik dan op 'machtigingen'
zorg dan dat 'iedereen' het kan bekijken
geef ook de functie lezen
en eventueel volledig beheer.
nu op oke drukken en dan kun je via het netwerk op de andere pc's als het goed is.

Zorg wel dat je bij 'geavanceerde instellingen voor delen' hebt ingesteld dat je delen toestaat.
dit is veel werk dus ik zou zeggen gebruik dc++ en kijk voor n tutorial op youtube.
Stel gerust vragen.

Laatst bewerkt door een moderator:
is het niet mogelijk om dit te maken met serv-u (bepaalde instellingen veranderen)

Ik wil dit creëren

Ik heb een pc (serever)

een pc A staat in het zelfde netwerk als de server
een pc B staat op een andere locatie

ik wil dat de bestanden van pc A en pc B naar de server pc gaan. Eigenlijk het zelfde als je een harde schijf deelt in je thuis netwerk maar dat je die schijf ook kunt bereiken via het internet met de nodige beveiligingen.

@ martjojo1,

Welkom op Helpmij.nl.:)

Het is niet toegestaan referral links te gebruiken. Ik heb nu bij een aantal berichten van je de URL aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan