harde schijf delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zilie5030

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
hey,

heb hier tuis een klein netwerkje opgezet.
Ik maak gebruik van een router en heb het netwerk geconfigureerd met win xp.
Alles werkt goed maar nu vraag ik mij af of ik niet rechstreeks de bestanden op de andere pc kan bekijken zonder deze in de gedeelde map moeten staan?

thanks

wannes

Op de schijf in verkenner voor eigenschappen kiezen via rechtermuisknop, en voor delen kiezen.

Hai hai!

Dat kan wel, maar let wel dat je dan alles blood geeft, als op diezelfde schijf je besturingssysteem erop hebt staan. Als het een extra schijf is, dan is het alleen nog gevaarlijk dat persoonlijke zaken door anderen gevonden kan worden.

Maar het is voor thuis, dus dan zal 't wel meevallen.

Ga naar "Deze computer", rechtsklik op de schijf, kies het tabblad "Delen", (indien nodig, klik op de zin dat je het risico begrijpt,) en vink het zinnetje "Van deze map een gedeelde netwerkmap maken" aan. Vul er pal onder een naam in en eventueel daaronder aanvinken, of andere computers de inhouden ook mag aanpassen, toevoegen of zelfs wissen.

Als het goed is, moet het dan gaan werken, als je onder "mijn netwerk-locaties" gaat kijken. Zo niet, dan kan het zijn, dat een fire-wall het tegen houd. Dan moet je de eigen lokale IP-netwerkadres van de andere en/of eigen PC toevoegen in de firewall.

Het kan lastig zijn, maar ik wens je veel suc6!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan