Harde schijf delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhyruZ

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Ik heb onlangs een harde schijf op mijn pc willen beveiligen binnen het netwerk.
Ik heb dus alleen mezelf toegang willen verlenen, en dus niet delen met anderen binnen het netwerk.
Alleen hier gaat het fout, als ik een map open, krijg ik de melding "U heeft momenteel geen toegang tot de map"dus kan ik naar de geavanceerde beveiligingsinstellingen gaan van deze map.
Nu staat er in hokje bij huidige eigenaar "Kan de huidige eigenaar niet weergeven"
Daaronder de optie om de eigenaar te wijzigen, krijg ik dus twee opties administrators en mezelf, maar beide staan op mijn naam.
Als ik dus administrators neem kan ik in de map komen, maar wanneer ik in de map iets wil gebruiken krijg ik de melding dat ik geen toegangsmachtiging heb voor dit item.

Ik wil nu graag de deling die ik in 1e instantie heb gedaan voor de harde schijf ongedaan maken en terug gaan naar de oude instellingen, iedereen dus binnen het netwerk toegang tot de harde schijf.
Heb dit geprobeerd, echter blijven de beveiligings meldingen verschijnen.
Iemand enig idee om alles terug te draaien?

bvd

Je hebt jezelf nu eigenaar gemaakt maar nog niet de juiste rechten ingesteld.
Als je de eigenschappen van de map opvraagd, zie je een tabblad beveiliging.
Daar stel je in wie er wel en niet in mogen. Je voegt je eigen naam toe en geeft jezelf volledig beheer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan