harde schijf doet erg vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikey-007

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
ik heb vandaag een nieuw mobo, pc, grafische kaart en een dvd speler en brander in huis gehaald. ik heb alles netjes in mn pc gebouwd en mijn al redds gebruikte hdd gebruikt (maxtor 120 gig)
nu start ik mn pc netjes op en kom ik nadat ik mijn bios heb geconfigureerd in een blauw scherm

hierin wordt gemeld dat er problemen zijn met windos. misschien hardware, virus of kapotte hdd. etc etc. opnieuw opstarten, weer zelfde blauwe scherm.

ik heb mijn hdd ntfs gepartitioneerd. weet iemand wat hier het probleem kan zijn? en wat ik kan doen?

bvd

Probeer eerst es een schone Windows-installatie. (dus formateren)

Waarschijnlijk zijn er nu nog conflicten met de oude en nieuwe drivers. (ivm met hardware-veranderingen)

maar ik heb mijn hdd als ntfs ingesteld. hoe krijg ik dan xp erop?? ik weet dat ik de vorige keer eerst 98 erop moest zetten alvorens ik xp kon installeren.

Geplaatst door Mikey-007
maar ik heb mijn hdd als ntfs ingesteld. hoe krijg ik dan xp erop?? ik weet dat ik de vorige keer eerst 98 erop moest zetten alvorens ik xp kon installeren.

Start op vanaf de WinXP-cd en voer de setup uit. Op een gegeven moment krijg je een optie om de HD om te zetten naar Fat32 of NTFS en zal deze daarna ook direct formateren.

en dat kan tijdens opstarten dan? want ik kom dus niet in mijn windows versie

Geplaatst door Mikey-007
en dat kan tijdens opstarten dan? want ik kom dus niet in mijn windows versie

Dat doet ie al voordat ie in Windows komt.

Je legt de cd erin en start de pc opnieuw en de setup gaat dan vanzelf beginnen. Let wel op de instructies verder.

Hey Mikey...

Geplaatst door Mikey-007

Eerst Win98 installen is onnodig, zo doe ik 't altijd, werkt perfect! Down ff eerst de Win XP boot diskettes...(zoek op de pagina welke versie Win XP je wilt installen...) en de rest spreekt vanzelf! ;-) Succes!

Sander.

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan