Harde schijf doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tam24

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Hallo allemaal.

Ik heb niet zo heel veel verstand van pc dingen dus vandaar dat ik hier ff kom vragen.

Mijn harde schijf maakt de laatste tijd veel geluid, en sinds vandaag gaat het steeds meer ratelend klinken.

Ik heb maar 1 harde schijf en hier staat dus ook mijn windows xp op.
Nou wil ik dus voor de zekerheid dan maar een nieuwe harde schijf kopen maar hoe zit het dan met al mijn bestanden?

Moet ik dan windows xp opnieuw installeren? Ik kan het vast niet van de een op de ander overzetten of zo:rolleyes: ?

Ik heb wel een externe harde schijf, zou die hulp kunnen bieden?
Uiteraard heb ik van alles een back-up gemaakt op de externe harde schijf, maar het gaat me nu meer om alle software en windows en zo..

Laatst bewerkt:
Ga als eerste alle bestanden die belangrijk voor je zijn safe stellen voor het te laat is.

Uiteraard heb ik van alles een back-up gemaakt op de externe harde schijf, maar het gaat me nu meer om alle software en windows en zo..

@Patrickt: Dat is dus al gebeurd!

@TS: een nieuwe harde schijf betekent in dit geval waarschijnlijk ook alles opnieuw installeren.

Wanneer de oude harde schijf nog wel volledig werkt, zou je nog kunnen proberen daarvan een kloon te maken op de nieuwe harde schijf. Misschien ben je nog op tijd!

Laatst bewerkt:
Back-up had ik dus idd al gedaan :D

Kloon?
Hoe doe ik dat dan?

goust

ik zou ghost software gebruiken je moet wel 2 hdd tegfelijk inbowen maar gaat veel sneller dan back-uppen met die programma doe je clone van een schijf naar ander:P

Ik heb het gelezen en hoe nou verder?

Ik moet dat programma dus downloaden etc...
Hoe wordt die image dan gemaakt, moet dat ergens opgeslagen worden?

En moet ik de nieuwe harde schijf dan nog wel formatteren en partities maken of is dat meteen al identiek aan deze harde schijf?

ik zou ghost software gebruiken je moet wel 2 hdd tegfelijk inbowen maar gaat veel sneller dan back-uppen met die programma doe je clone van een schijf naar ander:P

Dat zeg ik toch ook, een kloon maken van je harddisk???

Daarnaast is Ghost een duur programma en mijn optie freeware!

Ik heb het programma gedownload.
Nou moet ik doe image dus op een cd zetten denk ik?
Hoeveel mb moet die cd zijn? Ik heb alleen maar standaard lege cd's van 700 mb...

En als ik dan de nieuwe harde schijf erin zet, dan moet ik opstarten met de windows cd denk ik? Maar wat dan? Hoe zet ik dan die image op de nieuwe harde schijf?

Nee, zo werkt het niet...

je moet eerst een nieuwe harde schijf kopen. Dan die nieuwe schijf in je PC hangen als extra schijf en dan een kloon maken van de oude schijf naar je nieuwe schijf, dan wordt de volledige inhoud gecopieerd en kun je zonder nieuwe installatie zo weer verder

Aha, dat klinkt nog makkelijker.
Hopelijk gaat dat ook gewoon zo lukken.

Nou eens uitzoeken wat voor harde schijf ik moet hebben:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan