harde schijf doorgebrandt

Status
Niet open voor verdere reacties.

symen1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
h,

ik heb een harde schijf van 640GB met veel belangrijke foto's:(:(:(
ik heb hem terug gebracht omdat er nog garantie op zat en daar heeft hij 5 maanden gelegen.
hij was opgestuurd naar wd en die zei:
we kunnen hem niet repareren zonder de bestanden te wissen.
dat wou ik dus nie en de eigenaar van de winkel zei dat hij wel even wou prutsen.
hij kwam tot de conclusie:
printplaat kapot zoek een nieuwe en zet deze erin.
mooi gezegd maar hoe kom ik aan een printplaat.
kan deze gewoon uit een oud harde schijfje van 10Gb
of moet ik weer een paar tientjes dokke
ps uit de printplaat komt rook dus de kans dat die het nog gaat doen is 1op onteldig

groet me

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat die technicus bedoelt is dat je exact hetzelfde type harde schijf moet kopen, zodat de printplaat daarvan overgezet kan worden naar de kapotte. Het luistert echt heel nauw, dus echt exact hetzelfde type harde schijf is nodig voor deze transplantatie.

Enne, ik zou als ik jou was NIET zelf die printplaat overzetten. Als die winkeleigenaar het kan en er de juiste apparatuur voor heeft, laat hem het dat doen. Het is namelijk behoorlijk gevoelige electronica. Kan die eigenaar het niet zelf, vraag of hij iemand kent die het wél voor je kan doen.

Succes,

Tijs.

ik heb de zelfde schijf op marktplaats gevonden alleen is deze 750 en mijntes is 640 maakt dit wat uit?
type nummer is verder hetzelfde

Ja dat maakt uit, het kan verschillen in 1 chip op de printplaat. Sterker nog ze moeten van dezelfde productielijn afkomen. Ik heb zelf drie 1TB schijven, waarvan er twee maar identiek zijn. De derde heeft nagenoeg dezelfde printplaat, maar een aantal chips meer.

De printplaat zit vast met een stuk of vijf torx schroefjes. Deze zorgen ervoor dat de printplaat vast zit, maar ook de contactpunten aangedrukt worden. Ik heb zelf laatst nog printplaatje omgezet en had foto's gemaakt.De contactpuntjes heb ik op de foto omlijnt.
[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=103648&d=1281515571[/smallimg]
(Klikbaar)

Let op,

Het advies van dnties is NIET verkeerd, als je niet weet wat je doet laat het dan doen door een computer winkel. Kans van slagen is NIET gegarandeerd. Er zijn zelfs bedrijven die de printplaatjes kunnen leveren, maar ja ze moeten net jou type model hebben

Bijlagen

• HDD printplaat.jpg
    HDD printplaat.jpg
    173,1 KB · Weergaven: 485
het is een western digital
dus ik akn hem niet vervangen?
ook niet met veel mzzl
kan ik hem anders ook bestellen op western ofzo?

Ik zou zeggen: Bel met WD. Misschien houden ze van (ook van oude types) er een paar in 'reserve' voor problemen zoals jij nu hebt.

Netherlands 00800- 27549338 (wellicht moet dit 0800- 27549338 zijn, maar probeer beide telefoonnummers).
Monday-Thursday 9 am - 5:30 pm CET
Friday 9 am - 4 pm CET

Tijs.

Graag een update over hoe het nu staat met je probleem? Is er nieuws en wat heb je ondernomen?
We zijn nu een dikke maand verder.

Tijs.

eindelijk nieuws
dezelfde harde schijf op marktplaats gevonde.:)
nu nieuw probleem
krijg de schroefjes niet los welke maat schroevendraaier heb je daarvoor nodig:o

greetz me:thumb:

Persoonlijk blijf ik bij wat ik in posting #2 al schreef:
Enne, ik zou als ik jou was NIET zelf die printplaat overzetten. Als die winkeleigenaar het kan en er de juiste apparatuur voor heeft, laat hem het dat doen. Het is namelijk behoorlijk gevoelige electronica. Kan die eigenaar het niet zelf, vraag of hij iemand kent die het wél voor je kan doen.

Degene aan wie je het uitbesteed zal hoogstwaarschijnlijk wel beschikken over de juiste Torx schroevendraaier.

Tijs.

schijf binne
this een wd6400aaks
mijne is een wd6400aavs
enige verschil is de cache.
mijne 8 nieuwe 16 maakt dit veel uit of gaat dit niet werken
is het het proberen waard hij staat nu al 3 jaar in de kast dus veel kunnen we er toch niet mee en als hij het doet is alleen maar b onus
should i try before i die?

Als die 16 MB cache op de printplaat zit die je gaat transplanteren naar je kapotte schijf, dan zou ik verwachten dat je een goede kans maakt dat dat gewoon werkt.

Natuurlijk moet dan wel (min of meer) zeker zijn dat alleen de printplaat op je schijf kapot is, dus niet de platters of lees-schrijfkop.

Succes,

Tijs.

heb bijde schijven naast elkaar gelegt alle einkjes zijn precies hetzelfde dus... trouwes hoogst waarschijnlijk

wel printplaat want er kwam daar rook uit! na 3 jaar meurt dat ding noch verbrand

greetZ Me

Om antwoord op je mail te geven, ik heb Torx maat T8 X50 gebruikt.

crash bedankt.
ik dacht dat dit topic al dood was maar jah.
gelukkig niet.
zodra ik hem overheb gezet zeg ik de resultaten nog wel even:thumb:

Greetz me

hallo, status update;)

heb de chips overgezet. er is weer een beetje leven in de brouwerij alleen tikt hij nu.
schijf opengemaakt en nu blijkt dat dat pin ding dat erover heen glijd niet beweegt en de schijf draait echt zo sloom. er staat op 7200rpm ik kan ze tellen dus ga na:confused:
weet iemand hier een oplossing op?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan