harde schijf doorkoppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

axedax

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
hallo mensen,,,
ik heb 2 harde schijven in mijn pc elk van 40 GB.
de ene gebruik ik als master en de andere als slave.
ik wil nu uitbereiden naar meer geheugen opslag, maar ik maar 2 aansluitingen 20 pins vanuit mijn mobo.
kan ik ook de nieuwe harde schijf doorkoppelen met een kabel,
zo ja ; moet ik het doorkoppelen via de master of de slave.,,,

alvast bedankt

Mvg

Heb je niet toevallig ook sata aansluitingen op je mobo ?

Is het geen optie om het in plaats van zo'n 40 Gb schijf te hangen ... volgens mij is 40Gb al niet eens meer te koop (+ de beperkte levensduur).

In dat geval is het zeer simpel, en hoef je ook geen rekening te houden met master/slave.
Hang er eenvoudigweg een sata schijf aan en monteer hem in je behuizing (als die de ruimte er voor heeft).
Wordt automatisch herkend. Misschien moet je de schijf (computerbeheer) wel configureren. Formatteren en een schijfletter toewijzen.

ja ik heb 2
de ene gaat naar de harde schijven de andere gaat naar mijn cdrom en dvd player.
zie;http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775VM800

Hier klopt iets niet. Als jij zegt dat je schijven op sata staan aangesloten heb je geen master/slaveverhaal. De harde schijven zullen dan hoogstwaarschijnlijk wel ide zijn, mede gezien de schijfgrote.
Kan je iets duidelijker specificeren hoe je componenten zijn gekoppeld aan je mobo?

Ga er maar vanuit dat ze een ide aansluiting hebben.

Laatst bewerkt:
ja het klopt wat u zegt,ik heb ide aansluitingen als het goed is zijn dat 40 pins
deze gaan naar mijn 2 harde diskettes
mijn vraag is of ik dan ook een derde harddisk op 1 van deze 2 door te koppelen waardoor ik meer opslagruimte creer

Volgens mij is dat niet mogelijk.
Maar waarom niet simpelweg een sata schijf erbij plaatsen, de aansluitingen zitten op je moederbord.

evt. kun je ook je cd rom ontkoppelen en een ide schijf er voor in de plaats aansluiten.

Laatst bewerkt:
de 2 aansluitingen voor de sata's zijn al in gebruik gezien ik 2 harde schijven heb.
dan blijft er dan inderddad niks over dan de cd rom of de dvd-brander te ontkoppelen, en hierop een derde harde schijf aan te sluiten

dank je
Mvg,,,,

ja het klopt wat u zegt,ik heb ide aansluitingen als het goed is zijn dat 40 pins
deze gaan naar mijn 2 harde diskettes

Nou begrijp ik het even niet meer.
Zijn je HDD's nou ide of sata.
Satakabels zijn dun en (meestal) rood.
Ide kabels zijn breed en meestal grijs.

hallo,,,

ik heb zoals bij post5 een sata hdd aangesloten maar word niet herkent door mijn pc

wat kan ik het beste doen

Mvg,,,

hallo de nieuwe schijf word in de bios wel herkend maar ik mijn pc kan ik het niet terugvinden

Mvg

Ga naar start->systeembeheer->computerbeheer->schijfbeheer->en klik met je rechtermuisknop op het linkervak bij de nieuwe schijf. Eigenschappen.
Schijf initialiseren.
Je schijf moet nog geconfigureerd worden.
Formatteren en schijfletter toewijzen.

ik kan hier bij (computerbeheer) mijn nieuwe schijf niet vinden, word niet weergegen. alle kabels heb ik gekontroleerd ze zitten er wel goed in. ik kan ook horen dat ie wel draait.
heb ik soms voor deze sata een driver nodig.

Mvg

heb ik soms voor deze sata een driver nodig

Dat is zeker mogelijk.
Ga naar de site van je moederbordfabrikant en zoek betreffende driver. Niet vergeten ook je chipsetdriver te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan