Harde schijf en CD rom verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandido

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2000
Sinds vandaag krijg ik als ik opstart de volgende foutmelding.

In het opstartscherm:
Primary IDE Master Not Installed (mijn HD)
Primary IDE Slave ...(allemaal vreemde tekens.) (mijn CD Rom)

Als ik in de bios kijk staat er waar mijn HD moet staan:
Primary IDE Master Not Detected
En bij mijn CD Rom:
Primary IDE Slave: ....(allemaal vreemde tekens.)

Hoe kan dit?

Nadat ik de bios een paar keer op default heb gezet detecteerd hij weer de HD en CD rom, maar bij de volgende opstart weer hetzelfde.

Alvast bedankt

Bandido

Misschien moet je je bios is hardware matig resetten. Dit doe je dmv de batty er even uit te halen of (meestal) jumper 1 even op 2 & 3 te zetten.

Loopt je tijd en datum nog wel goed, als dit niet het geval is is je battery misschien aan vervanging toe.

succes

Kijk ook of de flatcable goed op het mobo zit [ effe aandrukken ]

Of probeer een andere flatcable , als je dan geen verbetering heb is het je mobo die het veroorzaakt.

De bios setting hebben denk ik hier geen invloed op , omdat de ide standaard wordt aangestuurd.

groetjes speedtouch

Hoi,

Ik heb dat ook wel eens, als ik dan de stroom volledig van de kast afhaal, en daarna weer aansluit is het probleem verdwenen.
Waarom ? Geen idee.

Samsam

Bedankt voor jullie reactie.
Ik ga wat proberen.
Als ik de bios reset met de batterij, verlies ik dan alles?

Groet, bandido

probeer het eens zonder de cdrom (kan een storing zijn van de laser oog die niet geheel op de goede positie komt te staan bij het opstarten) waar door er geen goede contackt kan worden gemaakt met je cdrom en zo ook je hdd niet gevonden kan worden

Nee hoor, het enige wat je doet door de battery te verwijderen is het bios resetten. Je zet hem dus als default maar dan hardwarematig. Staat verder los van gegeven op je hd

effe ter aanvulling voor het resetten van je bios.

Als je de battery verwijderd moet je deze wel enige uren eruit laten anders heeft het geen resultaat.

Wat je wel kan doen is de battery houder ff kortsluiten , dus met een draadje de + en - contacten doorverbinden.

Plaats daarna de battery weer terug.

Doe dit alles met de stekker UIT het stopcontact.

Groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan