harde schijf en processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

kookaburra_

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2003
Ik heb gekocht 1 AMD Duron1300+ EAGLETEC
kijk ik echter wat er in de computer zit dan zie ik AMD 950.
Winkelier zegt dat klopt.Maar ik weet het niet !!!

Als jij 1300 heb gekocht moet dat ook als zodanig aangegeven worden.

Heb je al in je moederbord documentatie gekeken of er misschien jumpers verzet moeten worden? Is je moederbord wel geschikt voor de snelheid van de processor? Ook altijd handig, even de site van moederbordmanufacturer bekijken of er tips/hints over staan. Sommige problemen komen vaker voor.

Heeft de verkoper overigens wel verstand van zaken? Vooral bij grotere zaken zoals Vobis of Dynabite willen nog wel eens mensen rondhuppelen die pretenderen verstand van PC's te hebben, maar dat dus eigenlijk niet of weinig heben.

processor

Sorry Ik ben echt een leek.
Heb wel op AIDA kunnen kijken en die geeft aan kloksnelheid 944 mhz.
Zegt dit iets?

Ik denk dat je FSB of je Mulitplyer verkeerd is ingesteld.
In het boekje van je moederbord staat wel hoe je dat moet veranderen.

Zou maar snel er mee terug gaan als er 950 staat is het zeker geen 1300!!

Niet teruggaan (verkoper zei al dat het volgens hem klopte, dus die weet het niet of spoort niet) , eerst het boekje van je moederbord goed lezen, het hoofdstuk processor. Waarschijnlijk moet je gewoon een jumper verzetten en is het probleem opgelost.

laterzzzz

Die 1300 kun je alleen maar bereiken door de processor te overklokken, denk ik. Verkoper zeggen altijd het mooiste of snelste of goedkoopste. In principe klopt het wat ze zeggen, maar...

Als je beslist je processor te overklokken,zorg dan wel voor een goede koeling. Vooral AMD is daar gevoelig voor.

HALLO HALLO, de pc is verkocht alszijnde een 1300 mhz en niet een 950 mhz !!! Als op de processor 950 mhz staat is het dus geen 1300 mhz processor, die verkoper kan ***len wat ie wilt. Dus geen verhalen graag over overklokken etc waarmee je je pc naar de moer kan helpen maar je gewoon niet laten afschepen door die winkel en verhaal gaan halen met je pc erbij, is toch belachelijk om niks daar tegen te doen zeg je hebt er toch ook voor betaald!!!!

Ja je moet gewoon terug gaan naar de winkel. Zij hebben je een 1300 MHz verkocht en dus hoor je dat te krijgen. Gewoon teruggaan naar de winkel en laat het hun maar repareren. Als je er zelf aan gaat *****n heb je kans dat je hem per ongeluk molt en kun je fluiten naar garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan