Harde schijf erbij plaatsen documenten/games overzetten hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

Ik heb vandaag een 1TB harde schijf besteld. Nu heb ik alleen nog wat vragen erover. Ik ga hem bij mijn 500gb plaatsen, dan heb ik dus twee schijven. Zodra ik deze in mijn pc heb gezet, wordt het dan automatisch herkent en gezien als 2 schijven C en een D? Ik zou dan al mijn documenten willen overzetten naar de 1TB maar hoe doe ik dat? En ik heb een hoop games op Steam, is er een manier om deze makkelijk te verplaatsen naar de 1TB schijf? Zonder verlies van save games? En hoe doe ik dit dan? Dank!

Het hoeft niet persé D: te worden.
Als de cdrom al D: is wordt het wat anders, maar bij schijfbeheer kun je dat alsnog aanpassen.
MISSCHIEN moet je de drive nog eerst formatteren op NTFS.
Ik heb al zoveel schijven geplaatst dat ik het niet meer weet. Als het nodig is doe je het automatisch zonder dat je daar echt bij stil staat. Dit kun je indien nodig ook met schijfbeheer doen.

De documenten kun je het gemakkelijkst overzetten door die map van de c: naar de nieuwe schijf te slepen.
Dan worden de paden ook automatisch aangepast voor de programma's die die documenten gebruiken.

Hoe het met je speldata zal gaan weet ik niet.

Succes er mee.

Laatst bewerkt:
Bij games dien je alleen het "pad" te wijzigen in de snelkoppeling.

Let wel, als je saved games in je documenten hebt staan wordt het wat lastiger om de documenten te verplaatsen, vaak wel ook aan te passen in de config files in de game map.

Zoeken in Windows > typ 'diskmgmt.msc' en dan kom je bij Schijfbeheer, daar heb ik de nieuwe schijf geïnstalleerd en vervolgens stond er Schijf 1 ''niet toegewezen''. Rechtermuisknop > ''Nieuw eenvoudig volume'' automatische instellingen zo gelaten en het schijf E: genoemd. Nu staat hij wel bij ''Deze computer'' naast mijn huidige C: schijf :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan