harde schijf erbij zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit2

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
ik heb een vraagje ik heb eenhardeschijf over van pc die doethet niet meer in andere pc die ik nu gebruik zit een hardeschijf in van 20gb die ik over heb is 40gb nu mijn vraag moet de 40gb schijf leeg zijn als ik hem er bij wil zetten en hoe moet ik dat doen ik heb nog niet veel ervaring met computers

Laatst bewerkt door een moderator:
er bij hangen ,wel ff om de master/slave jumper denken , en dan in schijf beheer die schijf formateren

heoe kom ik in schijfbeheer en moet ik eerst de pc uit zetten voor ik hem er bij plaats

Pc uitzetten ja bij plaatsen.
In schijfbeheer kom je door rechts klik op DEZE COMPUTER,dan beheren,schijfbeheer,daar je schijf als je hem ziet formateren

de shijf staat in mijn computer als ik naar eigenschapen ga vande g:schijf zo staat hij erin dan is hij helemaal blauw is dit goed en wat moet ik nu nog doen in mijn bios om hem te gebruiken sorry nog niet zo veel ervaring

de shijf staat in mijn computer als ik naar eigenschapen ga vande g:schijf zo staat hij erin dan is hij helemaal blauw is dit goed en wat moet ik nu nog doen in mijn bios om hem te gebruiken sorry nog niet zo veel ervaring

Je moet hem ws partitioneren. Gewoon een paar keer op ok of yes klikken, dan komt het vanzelf goed.:thumb:

Enne, je hoeft niks in je bios te doen..

moeten de schijfen alle twee op de zelfde kabel zitten of maakt dat niet uitme eigenschijf zit op dvd brander endenieuwe op cdrom is dit goed

moeten de schijfen alle twee op de zelfde kabel zitten of maakt dat niet uitme eigenschijf zit op dvd brander endenieuwe op cdrom is dit goed

Huh? Met een beetje mazzl heb je op je huidige brede kabel voor je schijf nog een 2e slot. Zoniet kan je er maar 1 tegelijk op doen.
Maar waarschijnlijk heb je het over andere draadjes (oranje geel rood ect.) Dat is gewoon de voeding. Die kan je overal voor gebruiken.

nee het gaat over die breede kabeleen komt van moederbord is blauw en 1stekker gaat naar harde schijf 1stekker gaat naar dvd brander en mer de andere schijf het zelfde maar danvan moederbord naar nieuweschijf en naar cd rom

Even stapje voor stapje.

De tweede harde schijf kan je op de tweede aansluiting aansluiten.
Sluit ook de voeding aan. :)

Boven op de HD zou een plaatje moeten staan hoe je de HD zo kunt instellen dat hij als 'slave' werkt (mogelijk heb je ook de keuze Autoselect, dan kan je ook die gebruiken).
Het komt er op neer dat de een klein stekkertje moet verplaatsen op de HD.

Volgende stap is het laten herkennen in het Bios.
Hoe je in het Bios komt hangt een beetje van je PC af, vaak is het m.b.v. de [Esc], [F2] of [F10] toets, het kan echter ook nog een andere zijn.

Maar misschien is het handiger je gewoon de link naar een site te geven waar alles stap voor stap wordt uitgelegd. ---> Klik hier

Volgende stap is het laten herkennen in het Bios.
Hoe je in het Bios komt hangt een beetje van je PC af, vaak is het m.b.v. de [Esc], [F2] of [F10] toets, het kan echter ook nog een andere zijn.
QUOTE]

Of voordat windows opstart op Delete rammen

hij staat in me bios als slave gaat hij nou zelf gegevens opslaan op de schijf of hoe werkt dat

Sorry Dat Ik Je Wat Vraag Er Zijn Ook Mensen Die Niet Zo Veel Verstand Van Computers Hebben Maar Bedankt Voor Je Antwoorden En Niet Meer Reageren Als Je Mijn Ziet Ben Je Over Al Van Af

hij staat in me bios als slave gaat hij nou zelf gegevens opslaan op de schijf of hoe werkt dat

Oké je bios heeft de harde schijf herkent.
Het bios zal er voor zorgen dat de 'nieuwe' hardeschijf een letter zal krijgen.
Welke is niet altijd te zeggen, maar de primaire harde schijf is de C, als er een CD of DVD speler is wordt dat meestal de D-schijf. Heb je nog een tweede CD/DVD speler kan dat de E zijn etc.

Welke letter je nieuwe 2e harde schijf heeft gekregen kan ik je niet vertellen, dan hangt van diverse situaties af. Het kan de D zijn geworden en dat je CD/DVD speler nu opeens de E is geworden, hij kan ook de eerst volgende vrije letter hebben gekregen, dus de E of als je 2 CD/DVD spelers hebt zelfs de F.
N.b. het kan zelf dat het nog een andere letter is.

Ik heb mijn harde schijven nog weer onderverdeeld in partities, elke partitie heeft dan een eigen letter, zo hun je een hele verzameling krijgen

C, D en E zijn partities op mijn primaire harde schijf en H, I en J zijn 3 partities op m'n slave drive.
Verder is er nog een externe harde schijf O.
F en G zijn twee DVD spelers, ook al staat er bij één Cd-rom...
K t/m N zijn 'viruele' DVD spelers en vanaf R beginnen de poorten van de diverse kaartreaders.

Als je gegevens op wilt staan op je nieuwe harde schijf zul je dus de juiste drive letter moeten kiezen.

Nb. blijf gewoon vragen stellen, gerrit de 2e is niet de enige die er naar kijkt en voor de antwoorden hoeft te zorgen ;)

Laatst bewerkt:
bedankt het is gelukt hij geeft g: op en staat ook in mijn computer iedereen bedankt voor de antwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan