Harde schijf (extern) niet te formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roncheck

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Hallo zit met het volgende probleem.
Heb een externe HDD in behuizing die met géen mogelijkheid is te formatteren.
Ook is het niet mogelijk de bestanden zo'n 50 gig handmatig te verwijderen. (onbekende bestandsnaam of te lang)
De schijf is in totaal zo'n 200 Gb.

Met één programma (PS3 Tool FAT32 Format) lukt wél een quick format echter die vreemde bestanden blijven achter. (zie bijlage)
Heb al het nodige gegoogled en programma's uitgeprobeerd echter zonder resultaat?
Waarom wil dit niet lukken?

grtz Ron

Bijlagen

• schijfK.jpg
    schijfK.jpg
    51,2 KB · Weergaven: 73
Ik zou gewoon de hele partitie weggooien en opnieuw aanmaken, en een checkdisk draaien ..

Dank voor je reactie, maar begrijp helaas niet wat je bedoeld?:rolleyes:
Het gaat dus om een externe HDD. Partitie weggooien?

ps werk met vista home premium

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie, maar begrijp helaas niet wat je bedoeld?:rolleyes:

Ik weet niet wat voor Windows je hebt, maar je moet het via schijfbeheer de partitie wegmikken en opnieuw aanmaken.

7-3-2011 15-26-10.jpgDank voor je reactie, maar begrijp helaas niet wat je bedoeld?:rolleyes:

Okay, verwijderen is gelukt, en is verdwenen uit schijfbeheheer maar hoe nu opnieuw aanmaken?
Is immer niet meer zichtbaar?

Nieuw eenvoudig volume inmiddels aangemaakt en is nu aan het formateren, ga even afwachten maar ben bang dat op plusminus 90 % procent foutmelding krijg en eerder niet verwijderbare bestanden nog opstaan.
maar kom hier op terug, na formatteren

Laatst bewerkt:
Zoals eigenlijk al verwacht.

7-3-2011 18-28-48.jpg 7-3-2011 18-28-11.jpg

En als ik nu rechtsklik op de schijf en wil openen. zegt ie schijf moet eerst geformatteerd worden wat dus niet lukt.
iemand nog andere opties?

Laatst bewerkt:
@Peter, heb inmiddels chrysatlmark geinstalleerd echter schijf is hierin niet zichtbaar!

Bijlagen

• 7-3-2011 18-42-02.jpg
    7-3-2011 18-42-02.jpg
    64 KB · Weergaven: 51
Géen idee welke harddisk erin zit, heb 'm ook maar gekregen, op de behuizing staat Tsun Mi.

Hoi Peter,

Je zei, 'Of, Of, heb gekozen voor chrystalmark met resultaat zoals eerder gemeld.
Van Tsun mi kan ik niets vinden, heb de schijf gekregen en weet verder niets over merk of gechiedenis hiervan.
Weet alleen zoals reeds eerder gemeld dat een quick format met eerder genoemde tool wél gelukt is ( duurde nog geen 5 sec) naar fat 32, echter de niet te verwijderen (vreemde) bestanden, staan er nog steeds op.
Zie jij of iemand anders nog mogelijkheden, zoniet hoef ik niet meer een reactie te verwachten?

grtz Ron

Hoi Peter,

Heb nog een vijftal programmaatjes gebruikt met de bedoeling de externe schijf te formatteren,...pffff, helaas niet gelukt.

Maar nummer 6 bood wél een oplossing, wellicht dat anderen met hetzelfde probleem hier ook mee geholpen zijn, het programma is freeware en heet; MiniTool Partition Wizard Home Edition 5.2 even op googlen indien je net als ik een externe schijf hebt die maar niet te formatteren lijkt.
is dus wat mij betreft een absolute aanrader!:thumb:

Geformatteerd naar NTFS en nu helemaal leeg!:D

ps met swissknife was de schijf ook niet te benaderen.

grtz Ron

Hallo

Controleer nu wel nog eens in welke toestand deze harddisk is d.m.v. het door mij eerder vermelde crystaldiskinfo.

Zo weet je zeker of deze nog in orde is.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan