harde schijf formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lillian

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Het lukt mij niet om de harde schijf te formateren, ik heb net een nieuwe van WD van 80 gig. In de bios vind hij de schijf wel en na opstarten via de bootdisk kom ik ook in c. Zodra ik echter de schijf probeer te formateren via a:\ krijg ik de melding dat hij het netwerkstation niet kan formateren. Wie weet hier een oplossing voor? Of is HD kaduuk?

Groetjes

Is de nieuwe hd de c schijf?
Stel in de bios eens in dat je eerste opstart je cdrom is.
Doe in de cdrom een windows cd 98se/2000/xp
Start op vanaf de cd en installeer de windows versie je hd zal eest geformatteerd worden.:)

De c schijf is inderdaad de nieuwe harde schijf, hij formateerd nu wel (althans dat zegt ie) met cd van XP kom ik wel tot halverwege de installatie dan gaat ie foutmeldingen geven van bepaalde bestanden die die niet op de harde schijf kan kopiëren. Het gaat goed tot zo'n 60% en geeft ie de ene na de melding van een bestand die die niet op de harde schijf kan zetten.

De WinXP cd-rom niet beschadigt of vuil?

Als je via A:\ wilt formateren, type je dan wel format c: in?
Staat Format.com wel op je bootdisk?

De cd moet wel goed zijn ik heb hem 2 dagen geleden nog gebruikt voor een volledige install.
Ja ik typ dan format c: maar dan krijg ik dus de melding dat hij het netwerkstation niet kan formateren. En format.com staat op de diskette.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan