Harde schijf formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

thiefinthenight

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2005
Heb een nieuwe computer gekocht.
Wil de C schijf van mijn oude computer nu leegmaken op een eenvoudige wijze.
Als ik naar windows verkenner (XP) ga en dan op C ga staan, vervolgens met de rechtermuisknop druk zie ik formateren verschijnen.
Echter, als ik dan op formateren druk krijg ik steeds de volgende vervelende mededeling en kan ik dus niet formateren.
Mededeling is: Deze schijf kan niet worden geformateerd. Sluit alle schijfhulpprogramma's of ander programma's af die deze schijf gebruiken en controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergegeven. Probeer vervolgens de schijf opnieuw te formatere.
Ik heb geen idee waar ik naar moet kijken en wat ik moet doen. Wil toch graag de schijf formateren. Ben ook al naar Dos gegaan. Daar staat C:\Documents and Settings\Eigenaar

Kan ik ergens met één of andere opdracht in Dos toch formateren?

Graag jullie hulp.

Alvast bedankt.

doe de xp cd erin ,op een gegeven moment komt er dat je partities kan verwijderen,verwijder de c:,en maak hem daarna weer aan,dan formateren en daarna xp er weer op

Hoi,

Wil je geen xp meer installeren dan.
Heb je nog een floppydrive dan zou je met een win98 opstartdiskette de partitie van de schijf kunnen verwijderen en dan formateren.
Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wil je geen xp meer installeren dan?

Modag

Nee, klopt ik wil geen XP meer installeren.
Heb een nieuwe computer met Vista.

Het enige wat ik wil is de oude computer leeg halen op een eenvoudige manier.
Dus gewoon formateren.
Wil al mijn gegevens, documenten van de computer af hebben dus

Nee, klopt ik wil geen XP meer installeren.
Heb een nieuwe computer met Vista.

Het enige wat ik wil is de oude computer leeg halen op een eenvoudige manier.
Dus gewoon formateren.
Wil al mijn gegevens, documenten van de computer af hebben dus
Houd het simpel en geef antwoord op de gestelde vraag: heb je wel of niet een floppy diskdrive in de pc?

Download de 10e van boven (Klik) start ermee op en typ

fdisk

verwijder vervolgens de nondospartitie en maak daarna een nieuwe aan. Formatteer tot slot. Schijf is nu leeg en geofrmatteerd.

Ik wist niet dat dat ging ; vista op een fat 32 partitie

Ik wist niet dat dat ging ; vista op een fat 32 partitie

de TS bedoelt dat hij een nieuwe pc heeft aangeschaft maar de oude(waar da topic over gaat) wil hij voleddig leeg hebben en die gaat hij formateren met fdisk want er komt geen nieuw besturingssysteem op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan