Harde schijf formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radadam

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2012
Berichten
36
Ik heb recentelijk een ssd gekocht ,deze in mijn computer gezet en hierop windows 7 gezet. Nu wil ik graag de oorspronkelijk harde schijf inclusief besturingssysteem verwijderen.
Kan ik dit doen door eenvoudig te formatteren?

Groeten,
Radadam
 
Normaal gesproken is dat inderdaad voldoende.
 
Op de harde schijf zijn verschillende partities (o.a. Recovery en een OEM-partitie), kunnen deze ook verwijderd worden?
Als de schijf geformatteerd is blijven deze namelijk nog gewoon intact.

Bedankt voor je reactie!
 
Formatteren doe je dan per partitie omdat iedere partitie een schijfletter zal hebben. Als je alle partities ook kwijt wilt kan dan met Schijfbeheer in Windows.
 
Laatst bewerkt:
Naamloos.jpg

Ik heb 1 partitie (partitie S in de bijlage) die niet geformatteerd kan worden.
Als ik probeer te formatteren krijg ik de melding dat het formatteren niet voltooid kan worden.
Enig idee hoe ik dit op kan lossen?
 
Dat is een systeem partitie van je vorige Windows installatie. Ik zou alle drie partities verwijderen en 1 nieuwe maken die de hele schijf gebruikt.
 
Het probleem is alleen dat de oude partities niet te verwijderen zijn.
 
Het schijfbeheer van Windows is naar mijn mening een vervelend en slecht ding voor wat hij moet doen. Je verteld niet welke melding hij er op geeft maar zelf gebruik altijd de Minitool Partition Wizard:
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Helemaal gratis en werkt prima.
 
Vermoed dat je de "oude" harde schijf nog erin had zitten toen je windows op de SSD hebt geïnstalleerd, klopt dat? zo ja dan staan de bootbestanden daar nog op.

Of met alleen de SSD erin en opgestart met de windows DVD een opstartherstel uitvoeren en wil dat niet, weer windows 7 op de SSD installeren.

Indien je dan later de harde schijf erbij zet kun je wel de partities verwijderen en nieuwe aanmaken.
 
Het is inderdaad mogelijk dat de nieuwe Windows installatie die partitie in gebruik genomen heeft en dan kan je die niet verwijderen.
In dat geval volg je het advies van Lange Pier.
 
Ik heb inderdaad de harde schijf laten zitten tijdens de installatie van windows 7 op de ssd.
Hoe krijg ik mijn bootbestanden op de ssd?
 
slecht geïnstalleerd. C partitie is geïnstalleerd als logisch station en niet als primaire partitie zoals het hoort.
SSD zit nu op schijf 1 en niet op schijf 0, zoals het hoort.
Sata kabels van ssd en mechanische drive omdraaien.
En gehele hatseflats opnieuw installeren.
 
SSD mechanische

SSD werkt heel anders als een mechanische harde schijf en veel mensen beschouwen Solid State opslag als de beste upgrade die je kan maken voor je PC. Kiezen voor minder opslag maar meer snelheid is een steeds populairdere optie. Bij Solid State opslag is er nooit onderhoud nodig. En zulke vormen van opslag zijn ontwerpen met gemak in het achterhoofd, met algoritmen en beveiliging die de levensduur verbeteren en er voor zorgen dat gegevens correct worden verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan