harde schijf gecrashed, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

krijger

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Ik geloof dat mijn harde schijf gecrashed is. Kan XP niet meer opstarten, ook niet in de veilige modus. Ik heb nu de harde schijf als externe schijf aan mijn laptop gehangen en wil de Data die er nog opstaat veilig stellen. Hoewel er veel weg lijkt, staat er toch nog het een en ander op. Probeer ik echter de bestanden te kopieren, dan krijg ik een foutnelding dat dit door een defeci i/o apparaat niet gaat.
iemand een idee wat ik nog kan doen?

Sigrid

kan dat ook als externe schijf, hd kan niet in mijn laptop!
Ik heb het programma gedownload, nu kan ik de externe schijf kiezen, maar kan ik dan alleen de plaatjes redden? Geen Word-bestanden oid?
Sigrid

PC inspector ziet op de schijf 114,49 Gb (op zich knap want de schijf is maar 80 Gb!).
Bij vooruitgang: Gevonden Data is 0.
Lijkt dus niet te lukken.

iemand nog suggesties? Zou de schijf op zich na formateren nog te redden zijn?
Sigrid

opnieuw formateren als externe schijf

Ik heb een nieuwe HD gekocht, want de gegevens op de oude krijg ik niet meer terug :-(.

Nu wil ik de oude schijf helemaal opnieuw formatteren kijken hoe dat lukt. Ik heb hem als externe schijf aan de pc gehangen. Daarop is de kapotte data wel te zien, maar ik kan er niets mee doen.
Als ik op de pc naar 'deze computer' ga en de 'f-schijf' selecteer, kan ik met de rechtermuisknop niet formatteren. Er gebeurt niets.
Kan het eventueel nog anders?

Sigrid

heb de schijf al uit de pc gesloopt en een nieuwe geinstalleerd.
Ik hoef er dus niet meer via de boot naartoe. Het genoemde progje werkt alleen als opstartdiskette.
Mijn F:-schijf, de kapotte HD, heeft geen diskettestation. :-)

Sigrid

ok! dan zal ik de nieuwe schijf er weer voorzichtig uithalen en vervangen door de oude en proberen of ik er nog wat mee kan.
Maar da's voor straks, ik heb nu helaas niet genoeg tijd :-(.
Bedankt voor het advies!

Sigrid

Ik heb de cd weer teruggebouwd in de pc, opgestart met de maxtor-floppy, maar ik krijg een foutmelding: "Bad or missing command interpreter" en dan een advies "please enter a valid filename e,g, c:\command.com. Maar daar gebeurt verder niets mee. probeer ik het met "C:\dir" dan zie ik ook niets.

Flop gecontroleerd, maar die is ok en beschreven.

Gaat dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan