Harde schijf gecrasht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvG89

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
Berichten
8
Goedenmiddag,

Zojuist wilde ik mijn Hitachi XL1000 aansluiten op mijn laptop.
Eenmaal aangesloten komt de schijf onder de naam Local Disk (E:) te staan ipv de naam Hitachi wat normaal gebeurd.

Als ik de schijf dan wil openen krijg ik de melding 'You need to format the disk in driver E: before you can use the it. Do you want to format it?

Ik heb nog geen 1 keer problemen gehad met deze hard disk en er staan genoeg bestanden op die ik nodig heb voor zowel studie als werk.
Daarnaast ook nog de nodige foto's en muziek.

Kan iemand mij helpen om mijn bestanden niet verloren te laten gaan?

Met vriendelijke groet Sander.
 
Sluit de schijf eens op een andere pc aan.
Hoe is het dan?
 
Geeft hij ook aan dat die eerst moet worden geformatteerd.
 
Probeer je hard disk eens te openen met Linux.
Je behoeft hiervoor Linux niet te installeren en is gratis.
Download hier:
http://www.ubuntu-nl.org/
Linux, ik zelf gebruik Ubuntu, benaderd namelijk de hard disk op een andere manier dan windows.
Nee heb je, ja kun je misschien krijgen.

Suc6

Ad
 
Kan je schijfcontrole uitvoeren en zonodig repareren?
 
Als je bedoeld "CHKDSK" moet ik je waarschuwen, dat deze meer verwijderd dan repareert.
Dit programma checked de disc maar repareert geen bestanden.

Ad
 
Ik bedoel schijfcontrole.
Rechtermuis op de schijf, tabbald, extra.
Beide opties aanvinken ( dus ook repareren).

Uiteraard kun je naar de site van de fabricant gaan en daar een schijfcontroletool ophalen.
 
@Reckovice

Ubuntu moet ik zien als tijdelijke vervanger voor windows of een besturingsprogramma voor op windows? Ben hem in ieder geval aan het binnen halen hopelijk dat het daarmee lukt.
Heb ook al geprobeerd om met Piriform Recuva te werken, hij kan geen specifieke bestanden openen/zoeken op mijn hard disk.
Wel doet die, wanneer ik het scherm waarin ik keuze moet maken of ik afbeeldingen, documenten, enz. wil zoeken annuleer, de disk doorzoeken naar alle bestanden alleen hij blijft hangen op 74% in fase 1 dan. Kan ik hier verder nog iets aan doen? Heb hem al paar keer opnieuw aangezet maar telkens blijft hij hangen op 74%.

GR Sander.
 
Als je Ubuntu na het binnen halen op Cd/DVD brand kun je ubuntu starten vanaf de cd/dvd.
Je kunt dan kiezen installeren of opstarten. In U geval zou ik opstarten ZONDER installatie. En dan vanaf Ubuntu de external hard disc benaderen en files veilig stellen.
Ik hoop voor je dat dit lukt.

ad
 
Ik denk dat de disk inderdaad kapot is. Probeer hem eens met file scavenger of iets dergelijks uit te lezen?
 
@ Error 53

Dit programma heb ik nu aanstaan, vindt al heel wat terug alleen blijft de status balk onderaan op 0% staan. Hangt die of duurt het gewoon een tijd voordat hij klaar is? staat nu half uur aan ongeveer.

@ Aptje

De foutcontrole kan ik niet uitvoeren krijg de melding 'The disk check could not be performed because Winsows cannot acces this disk'
Kan wel proberen om een back up te laten maken op een cd/dvd van de bestanden.
 
Laatst bewerkt:
@ SVG: Duurt echt gewoon heel lang. Reken op 24 uur bij een uitgebreide scan.
 
Het bericht "You must format the disc in E" wil niet zeggen dat de schijf kapot is. De kans is heel groot dat het door een verkeerde "unplug" (uit het USB poort halen) de partitie is beschadigd. Hierdoor geeft Windows ook aan dat deze eerst moet worden geformatteerd. Ik denk dat er niks anders op zit dan gewoon de schijf te formatteren en daarna met een eventuele data-recovery tool de bestanden proberen terug te halen.
 
Het bericht "You must format the disc in E" wil niet zeggen dat de schijf kapot is. De kans is heel groot dat het door een verkeerde "unplug" (uit het USB poort halen) de partitie is beschadigd. Hierdoor geeft Windows ook aan dat deze eerst moet worden geformatteerd. Ik denk dat er niks anders op zit dan gewoon de schijf te formatteren en daarna met een eventuele data-recovery tool de bestanden proberen terug te halen.

Ik ben het volledig met U eens m.b.t de beschadigde schijf.
Maar omdat Windows en Linux Ubuntu op totaal verschillende manieren de hdd benaderen had ik geadviseerd om dit eerst te proberen.
Ik was zelf 2x succesvol met deze.
Vragen steller heeft er echter meteen het laatste redmiddel, recovery, op los gelaten.
Ach ja,
 
Hallo mensen,


Het grotendeel van mijn bestanden heb ik terug gekregen met het programma File scavenger, gelukkig!
De suggestie van Rekovice om Ubuntu te gebruiken heb ik niet geprobeerd, dus hier over weet ik niet of dit in mijn geval had gewerkt. Maar is zeker een programma wat ik bij me houdt voor in de toekomst!

Bedankt voor jullie snelle reactie en de hulp! Ik ben er in ieder geval goed door geholpen!!

Gr Sander.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan