harde schijf geeft 0byte beschikbaar aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

intensity1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
ik heb zopas een 2e harde schijf geplaatst.
de ene is IDE en de andere is SATA
ik heb windows op de IDE hdd geinstaleerd en ik zie al mijn harde schijven in windows staan zowel IDE als SATA, maar als ik mijn SATA harde schijf wil openen komt erop dat deze niet geformateerd is, als ik de harde schijf wil formateren (in windows zelf) komt erop kan formateren niet voltooien :( als ik rechts op de hdd klik en kies eigenschappen, zie ik dat er 0 byte beschikbaar is en 0 byte gebruikt.
wat doe ik fout? of wat is er mis gelopen?

mvg, niels

Kijk eens door diskmgmt.msc in uitvoeren in te trommelen hoe hij daar wordt weergegeven, zijn er überhaupt wel partities op aangebracht?

harde schijf word normaal weergegeven als primaire partitie en on line.. met de aangemaakte partities ( 100 - 50 - 40 gb)

Haal daar de partitie's eens weg, maak nieuwe aan en formateer ze gelijk, rebooten en probeer het nogmaals.

ik heb gedaan wat je gezegt hebt. maar het probleem is nog steeds hetzelfde.. ik heb nu partities aangemaakt van 150 en 40 gig en geformateerd. maar als het 99% is komt er een foutmelding ' kan formateren niet voltooien '
wat moet ik doen? help me!

mvg niels

Hoe wordt die schijf aangegeven in schijfbeheer?
Het is toch wel een standaard schijf en geen dynamische?

ik heb even een screenshot gemaakt voor de duidelijkheid

attachment.php

Bijlagen

• naamloos.GIF
    naamloos.GIF
    49,3 KB · Weergaven: 113
Daar lijkt alles in orde, weird.
En nog steeds niet te gebruiken? ook na een reboot niet?

Is het misschien een SATA ll schijf terweil de controller ervoor SATA 1 is?

jaa idd, mijn moederbord (GA-K8VT800 gigabyte ) ondersteund sata 1 en niet sata 2 maar in de winkel hebben ze mij verteld dat het wel moet lukken... mischien met de nodige drivers?

Laatst bewerkt:
Zit een jumperplaats op de harde schijf voor een rollback tot 150mb/s, zet er daar eens eentje op.
Je weet 't niet hè.

Het zou idd moeten kunnen maar er zijn veel problemen mee, alleen dit probleem kende ik nog niet.

er zit al reeds een jumper op. ik weet niet waar juist. maar als ik deze jumper verwijder vindt mijn bios de schijf nietmeer.

dit zijn de jumperstettings.. mijn jumper zit in numer 4

attachment.php

Bijlagen

• jumper.GIF
    jumper.GIF
    30,2 KB · Weergaven: 112
nee, daar ston de jumper al de hele tijd op. anders vindt mijn bios geen SATA drive :(

Begin eens overnieuw, indien je virtuele schijven hebt, die uitschakelen, alle cardreaders ,indien van toepassing, onkoppelen, zo ook de eventuele USB schijven.

Ga met regedit in uitvoeren naar de sleutel

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

wis alles aan de rechterzijde van het venster en reboot, kijk dan nogmaals in schijfbeheer hoe de zaken erbij staan en probeer er ook eens op te komen door er iets naar toe te kopieëren via verkenner b.v.

wat bedoel je met virtueele schijven?
en als ik alles wis van regedit.. gaat mijn pc dan nog wel opstarten? want er zit nog een andere schijf op met mijn windows erop

heb ondertussen gedaan wat ge gezegt hebt. de zaken staan nog steeds hetzelfde als daarvoor, er is niets verandert,
en in verkenner : als ik op de harde schijf klik komt erop dat deze niet geformateerd is.

hmmm..
ik denk dat ik gevonden heb hoe het moet. ik denk dat ik mijn driver's van mijn sata schijf opnieuw moet instaleren met mijn floppy en tijdens de instalatie van windows xp op F6 moet drukken..

maar nu heb ik het probleem, dat mijn pc geen floppy vindt. ik ben zopas een nieuwe gaan kopen dus kapot is ze al niet.

weet iemand mischien hoe dit komt?

Sata heeft geen drivers nodig als hij word toegevoegd als slave.

Probeer eens een hd testprogramma op de harde schijf. Misschien is ie wel defect.
Sata hoort backwards compatible te zijn dus dit mag het probleem niet zijn. Bovendien, als die computersjonnies waar je de hd gekocht hebt je hebben verteld dat het werkt, dan laat hun er maar eens mee stoeien!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan