Harde schijf geschikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Ik moet op mijn huidige computer (P4) een behoorlijke hoeveelheid data tijdelijk backuppen. Nu wil ik daar een 80 gig schijf voor aanschaffen (huidige schijf wordt later omgewisseld voor een probleemloos exemplaar). Daarna wil ik de schijf in mijn oude compu (p2 350 MHz) pluggen en 'm daar als tweede schijf gebruiken. Nu heb ik in het verleden de bios op die compu geflashed omdat ie een 40 gig schijf niet trok. Zal ie de 80 gig schijf wel trekken? Er zit een Asus P2B mobo in met een bios versie 1.20. En zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij aanschaf? Alvast bedankt voor de moeite.

Ik heb in een oude pc ook een 80 GB harde schijf erbij gezet (ook P2 350Mhz). Die werd niet herkend in het Bios, maar wel door windows XP zelf in de verkenner e.d.

Dus als windows via de oude kleine schijf gestart is kun je de extra schijf gewoon gebruiken.

Wil je hem ook in het Bios herkennen, dan zul je misschien toch nog moeten flashen.

Ik had dus XP op die pc staan, weet niet of oudere windowsversies de 80 GB schijf ook herkennen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan