harde schijf gevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart59

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
mijn harde schijf is gevallen en werkt dus niet meer,ze maakt enkele piep geluidjes en begint dan te ratelen,heeft er iemand een idee of ze nog te redden is.

greets bart.

bart59 zei:
mijn harde schijf is gevallen en werkt dus niet meer,ze maakt enkele piep geluidjes en begint dan te ratelen,heeft er iemand een idee of ze nog te redden is.

greets bart.
hmmmm ik vermoed RIP schijf....... :confused:

Hallo

Enkel de harde schijf uit uw p.c. , of hing de ganse p.c. hier nog aan vast ??

Of bedoel je een u.s.b. casing met een h.d.d. erin ??

merk en type ???

Peter

een gewone harde schijf die op de kast lag klaar voor in te bouwen,maar mijn poes heeft ze in de grond gekieperd.

Zit er nog garantie op? Gewoon onschuldig terug gaan naar de winkel en zeggen 'hij doet het niet'
Zoniet, dan vrees ik dat het centjes gaat kosten voor een nieuw exemplaar.

Kijk op de site van de fabrikant, zoek naar de rma richtlijnen, meestal moet je het serienummer opgeven om te achterhalen hoeveel jaar garantie erop zit, 1, 3 of soms wel 5 jaar, zoals de MaxLine lll serie van Maxtor.

Hallo

Er van uitgaande dat er geen garantie meer is op deze schijf merk/type ????

En dat de stuurelektronika (de printplaat) niet is gebroken , dan zou ik persoonlijk eens de vergulde kontaktpunten tussen deze printplaat en het mechanische gedeelte v/d schijf zuiver maken.

Dit kun je het veiligste doen d.m.v. groen schuursponsje.

Uiteraard dien je hiervoor dit printje voorzichtig te demonteren.

Het kan zijn dat betrokken printplaatje ietsjes verschoven is door de klap en er nu 1 of meerdere terugkoppelingssignalen geen verbinding meer maken.

Een niet in werking zijnde drive moet een bepaalde hoeveelheid "G" krachten kunnen overleven.

Peter

Laatst bewerkt:
Je kunt hem gewoon afschrijven want een schijf die is gevalen heeft vaak zo veel schade dat hij niet meer te repareren is.
Het geheel is in onbalans ook al zou je de print nog kunnen repareren, het heeft geen zin want normaal draaien doet die nooit meer.
Gewoon een nieuwe aanschaffen en in bouwen in een ruimte waar geen huisdieren komen.
Wat "G" krachten kan hij overleven maar een goede klap op de grond overleeft die echt niet.

Laatst bewerkt:
Zou je nog garantie kunnen hebben als de HD door eigen schuld gevallen is ? In dit geval gaat het om een Samsung Spinpoint 200 GB die in een externe case was ingebouwd. Sindsdien wil de schijf niet meer opstarten...je hoort hem wel pogingen daartoe doen, zoals bij een auto waarvan de startmotor niet wil aanslaan... Het is natuurlijk eigen schuld :rolleyes: maar de val van de HD was ook eigenlijk niet meer dan 30 cm .

Dat zul je je eigen mentaliteit erop aan moeten spreken, dat kan niemand voor je beslissen.

Lange Pier zei:
Dat zul je je eigen mentaliteit erop aan moeten spreken, dat kan niemand voor je beslissen.

Zou je het "ethisch" niet eerlijk vinden ? Ik bedoel, zou ik in jouw ogen iets oneerlijks doen? ik kan er natuurlijk gewoon bijzeggen dat de HD gevallen is, maar dat betekent dan eveneens waarschijnlijk geen garantie. Anderzijds zou je misschien ook mogen denken dat een bijna nieuwe HD een kleine val zou mogen overleven en dan zou garantie wel weer redelijk zijn n.m.m.

Ik ben te eerlijk daarvoor, ik ga zelfs een kratje bier bij de infobalie afrekenen, als ik en de kassajufvrouw het vergeten hebben.:confused:

Hou liever de eer bij mijzelf.

Lange Pier zei:
Ik ben te eerlijk daarvoor, ik ga zelfs een kratje bier bij de infobalie afrekenen, als ik en de kassajufvrouw het vergeten hebben.:confused:

Hou liever de eer bij mijzelf.

wil je bij mij in het bedrijf komen werken :thumb:

Hd

bart59 zei:

greets bart.
Naar mijn mening is ratelen een slechte zaak ik heb dit bij een 2mnd oude laptop sony,sony zegt gewoon dat het normaal is wat ik niet geloof want eerst was hij goed.
Mischien hoort dit niet hier ik hoop toch dat iemand het leest en uitsluitel kan geven,een Hd hoort still te zijn naar mijn mening sorry als dit verkeerd staat.
Waar moet je verhaal halen na 2mnd bij de zaak of bij sony????
Mer mijn HD is niets gebeurd niet gevallen niets van dat alles ik hoop dat iemand mij verder kan helpen ik ben er van overtuigd dat het niet goed is
mvgr Nixs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan