Harde schijf gewist na schok

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansjuh

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
De harde schijf van mijn laptop lijkt gewist nadat hij een harde schok heeft gehad. Hij is ongeveer 30 cm omlaag gevallen op de tafel. Alles werkt nog gewoon, alleen de schijf lijkt nu leeg.

Het is een vrij apart probleem: Het bureaublad is helemaal leeg op IE en de prullenbak na. ook in het start en programma's menu staat niks behalve de Windows XP dingen(bureau accessoires etc. Als je echter in de program files map kijkt, zie je alle programma's nog staan, iig hun map nog.

Alle bestanden uit de mijn documenten folder zijn verdwenen. Ik heb met het programma GetDataBack NTFS geprobeerd om de bestanden terug te halen maar ik kom slechts delen tegen. De delen die ik tegenkom zijn bijna allemaal beschadigd of zelfs onleesbaar.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen/hoe dit kan? Toen ik het harde schijf klepje open schroefde lag de IDE-schijf nagenoeg los in de behuizing.

Wat je kan proberen is
Start / uitvoeren en dan CMD
Je krijgt dan een DOS schermpje te zien.
Geef hierna het commando chkdsk /f
En de PC zal vragen om opnieuw op te starten.

scannen(volledige scan) met hdtune gaf geen badsectors aan, maar dat is het niet denk je?

Kijk eens of je een herstelpunt kunt terugzetten.

Greetz

De bootsectors zijn identical,maar toch klopt het e.e.a. niet.

Met name het onderstaande,afgezien van het feit dat de afb. een grotere schijf betreft.
Code:
Disk /dev/sda - 320 GB / 298 GiB - CHS 38913 255 63
     Partition                  Start        End    Size in sectors
 1 * HPFS - NTFS              0   1  1  3263 254 63   52436097

1.Bij jou staat er geen * voor HPFS - NTFS,hetgeen betekent dat de partitie niet actief staat.

2.Onder "Start" staat een 1 en dan moet een 0 zijn volgens mij.

3.Boven en onder "End" staat respectievelijk 240 en 239,dat moet 255 en 254 zijn voorzover ik weet.

Start Testdisk nogmaals en kies voor de Analyse mogelijkheid.

Blijf enteren tot dat je "Write" onderin het scherm ziet verschijnen,selecteer Write en enter,volg verder de aanwijzingen en herstart de PC om de veranderingen door te voeren.

Haal hier PTEDIT32.zip op en start het programma.
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/tools/pq/utilities/

Kies de juiste schijf en plaats weer de afbeelding.

Greetz

Bijlagen

• 320GB.JPG
    320GB.JPG
    38,1 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Ik heb uiteindelijk maar gekozen voor een Windows herinstall. Ik had het grootste gedeelte van mijn bestanden gelukkig veilig gebackuped.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan