harde schijf gewist

Status
Niet open voor verdere reacties.

molens

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2008
Berichten
5
Ik heb al een aantal malen meegemaakt dat mijn pc niet meer werkt doordat mijn harde schijf is gewist. Ik heb dan aleen nog het opstartscherm en verder gaat hij niet meer. Daarna moet ik de harde schijf formatteren en alles er weer opnieuw op zetten. Het betreft Windows XP. Dit is mij overkomen bij de antivirusscanners van Norton, Avast, AVG en Avira. Verder was ik nog beveiligd met Spywareblaster, Spybot, Windows Defender en Threatfire. Toch gebeurde het. Wat is er aan te doen om dit in de toekomst te voorkomen?
 
Lijkt me een rommeltje op je computer. Installeer XP een keer helemaal opnieuw en hou het bij 1 virusscanner en 1 firewall. Enne, wellicht tijd om eens kritisch naar je surf/download/klikgedrag te kijken? Virussen, spyware etc. komt lang niet altijd "zomaar" op je pc! Let ook op wat je installeert, ook vanaf b.v. cd-rom/dvd. Je kunt zomaar iets vreemds meegebrand hebben...
Ik ga er dan even vanuit dat je pc technisch in orde is.
 
Laatst bewerkt:
Zoals erbicom al zegt Xp even opnieuw instaleren vervolgens zou ik nog even naar je hardeschijf kijken. Ik zou als ik jouw was een smartscan laten uitoveren op je HD. Dit kan je o.a. doen met speedfan. (die hier te vinden is). Als er uitkomt dat je HD nog in orde is zou je het beste eerst naar je surf gedrag kunnen kijken. Virussen of andere ellende komt over het algemeen niet zomaar uit de lucht vallen. Verder zou ik altijd 1 virus scanner gebruiken ipv van meerdere. Dit levert namelijk meestal ellende op. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Mvg swallav
 
Het word sterk afgeraden om meer dan 1 actieve virusscanner te gebruiken. Of het puur en alleen een concurrentie kwestie is tussen de geinstalleerde programma's, of dat het tot dikke conflicten zal leiden, weet ik niet. Maar het is in ieder geval een sterke afrader.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan