Harde schijf heeft kuren bij het overpompen

Status
Niet open voor verdere reacties.

doantje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Beste mensen,

Ik heb al een aantal jaren een externe harde schijf in mijn bezit, maar deze begint nu kuren te krijgen. Het betreft hier een Toshiba PX1394E-3G50 500GB USB2.0.

Het probleem doet zich voor als ik mijn harde schijf intensief gebruik, bij bijvoorbeeld het overschrijven van foto's etc. bij deze acties lijkt het alsof de harde schijf in een soort sluimerstand gaat, waar te nemen aan het brandende rode lichtje op de voorkant van de harde schijf. Dit lichtje hoort onder normale omstandigheden blauw te zijn, en bij gebruik knipperend blauw en rood.

Omdat dit probleem zich bleef voordoen heb ik gisteren besloten een nieuwe externe harde schijf aan te schaffen en al mijn oude gegeven over te pompen naar deze harde schijf. Het betreft hier een WD Elements 1,5TB. Tijdens het overpompen blijft bij de oude harde schijf het probleem zich voordoen, zodat het overpompen steeds wordt onderbroken en opnieuw kan worden gestart vanaf het begin.

Bij het overpompen heb ik beide harde schijven aangesloten op de PC, en de bestanden van de oude, naar de nieuwe gekopieërd(ik weet niet of dit de gangbare manier van zaken is, maar dit leek mij de beste oplossing).

Is er misschien iemand die ervaring met dit probleem heeft, of er wel eens van gehoord heeft en weet hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,
Daan

Probeer je data eens te kopieren m.b.v. robocopy . Door het meegeven van de juiste parameters zal deze doorgaan met het volgende bestand bij problemen. Hierdoor hoef je niet steeds opnieuw te beginnen.

Loopt het kopieren nog steeds vast dan kun je proberen de data te verplaatsen. Hierdoor blijft er steeds minder data over op de oude schijf en zul je bij een hernieuwde poging steeds een beetje verder komen met kopieren. Geduldig volhouden en hopen dat je nog op tijd bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan